کد خبر ۳۵۰۵۲ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹

50 هزار رای اولی در قم واجد شرایط رای دادن هستند

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه متولدان قبل از هفتم اسفندماه 1376 می توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: 45 تا 50 هزار تن در انتخابات پیش رو در قم رای اولی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، خلیل مرادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم، ادامه داد: افراد متولد 7 اسفند 1376 به قبل می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

وی در خصوص افراد واجد شرایط رأی دادن، عنوان کرد: افرادی که برای رأی دادن به پای صندوق‌های اخذ رأی می‌روند، باید حتما شناسنامه و شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

 وی اشاره به افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده است، ادامه داد: این افراد باید تا تاریخ اول اسفند، درخواست فقدان داده باشد در ظرف همین هفته، شناسنامه آنها آماده می‌شود.

 مدیر کل ثبت احوال  استان قم گفت: اداره کل ثبت احوال در روز‌های 5 و 6 اسفند به صورت تمام وقت باز است، همچنین این اداره در روز انتخابات (7 اسفند) از ساعت 8 الی 18 فعال است تا در صورت بروز مشکل، خدمت رسانی کند.

مرادی، با بیان اینکه نامزدها می توانند به ازای هر سه صندوق یک نماینده مستقر کنند، گفت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به اختیار خود می توانند نسبت به این امر در شعبه های اخذ رای اقدام کنند، ولی ستاد انتخابات مصمم است نماینده ای از نامزدها در پای صندوق های سیار اخذ رای باشد.

عضو ستاد انتخابات استان قم همچنین گفت: مردم می توانند در صورت نیاز به صندوق سیار اخذی رای از طریق تماس تلفنی به ستاد انتخابات اقدام کنند و ستاد نیز در حد مقدور امکانات لازم را برای رای گیری از افراد بیمار و ناتوان فراهم می کند.

مرادی افزود: صندوق سیار واقع در بیمارستان آیت الله گلپایگانی و شهید بهشتی مخصوص آقایان و صندوق سیار واقع در بیمارستان حضرت معصومه(س) و زایشگاه حضرت زهرا(س) مخصوص بانوان است.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com