کد خبر ۳۴۳۱۱ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
در رشته‌های قرائت، حفظ، نهج البلاغه و روش تدریس احکام؛

اولین دوره مسابقات سراسری فرهنگیان برگزار می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری فرهنگیان در چهار رشته قرائت، حفظ، نهج البلاغه و روش تدریس احکام و در سه سطح خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمد رضا مسیب‌زاده در کارگروه نیروی انسانی و فضاسازی قرآن، عترت و نماز که با حضور رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌های قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، مرکزی و همدان در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره یک قم برگزار شد، اظهار داشت: با همه اقدامات صورت گرفته اما هنوز در زمینه توجه به قرآن و عترت و نماز در مدارس به تکامل نرسیده و جای کار بسیاری وجود دارد و باید به گونه‌ای که در شأن قرآن و عترت است اقدام شود.

وی گفت: سه اصل محوری حاکم بر برنامه‌ها در معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، باید بحث‌ها و فعالیت‌ها پیرامون مدرسه باشد و همیشه نیم نگاهی به مدرسه داشته باشیم، به فراگیری برنامه‌ها در حین اثر پذیری توجه شود و در اقدامات خود تنها به تعداد خاصی دانش آموز توجه نکرده بلکه باید ۱۳ میلیون دانش آموز را مد نظر قرار داد.

 مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در فعالیت‌های خود باید به مشارکت جویی و مشارکت پذیری اهمیت داده و از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها برای رسیدن به هدف استفاده کنیم.

وی از رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خواست تا در فعالیت‌های خود سلیقه‌ای رفتار نکنند.

مسیب‌زاده از راه‌اندازی کارگروه معاونین پرورشی مدارس استان‌ها و نیز از برگزاری اولین دوره مسابقات فرهنگیان در چهار رشته قرائت، حفظ، نهج البلاغه و روش تدریس احکام و در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری خبر داد.

وی تصریح کرد: اکنون کار مستندسازی این کارگروه‌های استانی در حال انجام است و در غالب کتابچه‌ای منتشر خواهد شد تا هم خودمان بدانیم چه کردیم، هم دیگران بتوانند ما را مورد نقد قراردهند و در آینده نیز بتوانند از این برنامه‌ها بهره ببرند.

این مسئول فرهنگی، محور فعالیت‌های قران عترت و نماز را اجرایی شدن سند توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی دانست و افزود: یکی از بند‌های اجرایی شدن این سند طرح مبین بود که امسال طی ۱۲ دوره و در ۶ استان برگزار شد که ۴ دوره آن در استان قم بوده است.

وی حفظ موضوعی آیات الهی را از برنامه‌های دیگر عنوان کرد و ابراز داشت: کتاب‌هایی در این زمینه چاپ شده است که اکنون غیر از آموزش و پرورش نهادهای دیگر نیز از آن استفاده می‌کنند.

در زمینه امام‌شناسی در مدارس بیشتر کار شود
مسیب‌زاده ادامه داد: در زمینه امام‌شناسی باید بیشتر در مدارس کار شود و تنها یک عنوان کتاب در این زمینه در اختیار است که باید تعداد آن‌ها افزایش یابد تا بتوانند انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه تمام مدارس باید این کتاب‌ها را در کتابخانه و آرشیو خود داشته باشند، گفت: با گذشت بیش از ۳۰ سال فعالیت‌های قرانی اکنون امسال دارای نشریه ویژه شدیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به احیای مراکز دارالقران پرداخت و افزود: در این خصوص به ۷۵۰ مرکز در کشور نیار داریم اما اکنون ۶۵۰ مرکز وجود دارد که اخیرا مجوز ۵۰ مرکز دیگر نیز صادر شده است.

برگزاری بیست و چهارمین اجلاس نماز
وی در پایان به برگزاری بیست و چهارمین اجلاس نماز اشاره کرد و توضیح داد: این اجلاس روز سه‌شنبه ششم بهمن‌ماه در استان قزوین با پیام مقام معظم رهبری آغاز می‌شود همچنین نمایشگاهی در حاشیه این اجلاس برپا شده است که وزارت آموزش و پرورش ۱۲ غرفه در آن دایر کرده است.

مسیب‌زاده گفت: در طرح مبین که مدیریت برنامه یاوران نماز است ۶ نفر از مدیران برگزیده امر نماز آموزش و پرورش برای اولین بار در صحن علنی اجلاس ارائه برنامه خواهند شد.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com