کد خبر ۳۸۶۳۹ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

70 درصد مدارس استان 2 شیفت فعالیت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: اکنون نزدیک به 70 درصد مدارس استان دو شیفته فعالیت می‌کنند و از نظر فضای مورد نیاز آموزش رتبه آخر را در میان استان‌های مختلف کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،حمیدرضا دژاکام شب گذشته در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان قم امسال میزبان مراسم افتتاحیه نمادین اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور بوده است، اظهار کرد: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی به شیوه مطلوبی توانسته میزبان 2 هزار دانش‌آموز از 6 استان مختلف کشور باشیم.
وی با تاکید بر اینکه 16 هزار و 700 دانش‌آموز سوم راهنمایی به دوره دوم متوسطه وارد شده‌اند، اضافه کرد: هر هفته گروهی از دانش‌آموزان قمی به سمت مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند به همین علت از برنامه پیش‌بینی شده توسط وزارت آموزش و پرورش جلوتر هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی به شیوه مطلوبی برای استقبال از آغاز سال تحصیلی مشارکت داشته‌اند، مطرح کرد: اکنون نزدیک به 70 درصد مدارس استان دو شیفته فعالیت می‌کنند و از نظر فضای مورد نیاز آموزش رتبه آخر را در میان استان‌های مختلف کشور به خود اختصاص داده‌ایم.
وی از حضور نزدیک به 31 دانش‌آموز در کلاس‌های درسی استان قم یاد کرد و گفت: آمار این تراکم در استان‌های دیگر 24 نفر است به همین علت باید برای افزایش فضاهای آموزشی استان اقدامات قابل توجهی انجام شود.
دژاکام خاطرنشان کرد: در قالب پروژه مهر ساماندهی 15 هزار و 300 نیروی انسانی در بخش‌های مختلف اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم انجام شده است.
وی با اشاره به مواجه شدن دانش‌آموزان دوره ابتدایی حاشیه شهر با بیماری پدیکولوزیس یا شپش در سال گذشته عنوان کرد: مرکز بهداشت و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم مسؤولیت رفع این مشکل را بر عهده دارند و از ابتدای سال برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار داده‌اند اما به صورت کلی باید در حوزه تامین بهداشت دانش‌آموزان برنامه گسترده‌تری داشته باشیم.
دژاکام یادآور شد: در میان 26 هزار دانش‌آموز ورودی امسال نزدیک به 690 نفر مشکوک به بیماری پدیکولوزیس هستند که با دریافت شامپوهای مورد نیاز از مرکز بهداشت رفع بیماری آنها دنبال می‌شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com