کد خبر ۳۱۹۵۵ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
آیت‌الله حسینی‌بوشهری تاکید کرد:

لزوم فعالیت تبلیغی و فرهنگی در مدارس سراسر کشور

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: یکی از وظایف بسیار مهم حوزه‌های علمیه خواهران و برادران فعالیت تبلیغی و فرهنگی در مدارس سراسر کشور است و این امر بسیار مهمی است که طلاب و اساتید و مسئولین حوزه‌ها باید به آن توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران استان کردستان که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: استان کردستان برخلاف گذشته که از جمله استان‌های محروم کشور به شمار می‌رفت و از ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شد امروز به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی رسیده که این امر بیانگر تلاش مسئولان آن استان و مجموعه‌های مختلف از جمله حوزه علمیه خواهران است.

وی افزود: امروز در جهان کسی به پیروزی می‌رسد که اراده‌ای محکم‌تر داشته باشد و این مطلب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست بنابراین همه باید تلاش کنیم تا عزم خود را برای موفقیت‌های بیشتر جزم کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان کرد: رهبر انقلاب علاوه بر توقعاتی که از حوزه برادران دارند از حوزه علمیه خواهران نیز توقع دارند که در زمینه جنگ نرم صف‌بندی مستحکمی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه اهمیت وجود حوزه علمیه خواهران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: آمار 600 نفره طلاب خواهر در استان کردستان قابل تقدیر است زیرا این استان دارای یک سری محدودیت‌ها و برخی شرایط به خصوص است که فعالیت را با مشکل مواجه می‌کنند اما به لطف خدا شاهد فعالیت‌های خوب آن هستیم و امیدواریم که این موفقیت‌ها روزافزون باشد چرا که وجود حوزه علمیه خواهران یک نیاز جدی و با اهمیت برای جامعه است و اینگونه نیست که وجود حوزه علمیه برادران برای کشور کافی باشد.

وی ادامه داد: علم و معنویت دو بال پرواز و دو هدف اصلی هر طلبه‌ای باید باشد تا بتوانند در عرصه جنگ نرم موثر بوده و این نیازمند حضور در فعالیت‌های فرهنگی است که مورد تاکید و توجه رهبر انقلاب است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به احادیث و روایاتی که موضوعشان موفقیت در عرصه‌های علمی است تاکید کرد: در احادیث می‌بینیم که امامان معصوم(ع) بر روحیه پرسشگری، مطالعه، پژوهش، تهذیب نفس و استفاده از محضر علما و اساتید تاکید دارند چرا که این‌ها موجب موفقیت‌های چشمگیر علمی می‌شوند.

وی تاکید کرد: طلبه باید درس، پژوهش و معنویت خود را قوی کند و هر یک از آن‌ها بدون وجود دیگری نه تنها اثرگذاری چندانی نخواهند داشت بلکه مضر نیز خواهد بود و در روایات نیز به این امر تاکید شده که علم بدون معنویت یا معنویت بدون علم هر دو هم به شخص و هم به جامعه آسیب‌های جدی وارد می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: طلاب باید به جای پرداختن به کارهای بیهوده‌ای همچون گعده‌های طلبگی به دنبال علم و معنویت باشند و این فرصت فقط در جوانی برایشان فراهم است و اگر از آن استفاده نکنند در دوران پیری کار از دستشان بر نخواهد آمد چون عمر انسان یک عمر کوتاه و زودگذر است و باید از لحظه به لحظه آن بیشترین بهره‌ها را برد.

عضو خبرگان رهبری دانش‌آموزان را تشنه معارف اسلامی توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف بسیار مهم حوزه‌های علمیه خواهران و برادران فعالیت تبلیغی و فرهنگی در مدارس سراسر کشور است و این امر بسیار مهمی است که طلاب و اساتید و مسئولین حوزه‌ها باید به آن توجه کنند و هرگز از آن غافل نشوند.

وی احترام به مقام استاد را از شروط موفقیت خواند و تصریح کرد: احترام به استاد و خدمت به او اثرات وضعی بسیاری دارد و نه تنها سبب موفقیت در عرصه‌های اخلاقی می‌شود بلکه در عرصه علمی نیز طلبه را به پیشرفت می‌رساند .

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com