کد خبر ۳۴۳۴۴ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
دهه فجر امسال؛

عملیات اجرایی نخستین ایستگاه مترو قم در میدان شهید مطهری آغاز می شود

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: عملیات اجرایی نخستین ایستگاه مترو شهر قم در میدان شهید مطهری در دهه فجر امسال آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)،  علیرضا قاری قرآن روز یکشنبه در دیدار شهردار و معاونان شهرداری قم با آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: در صدد راه اندازی خط B مترو قم در آینده هستیم و از این رو از سوی مراجع مرتبط در این امر، پیگیری های لازم صورت گرفته است و با تامین منابع می توان طی سال های آینده شاهد شکل گیری این طرح در شهر باشیم.


وی با تاکید بر اینکه شهر قم نیازمند شش سال فعالیت جهادی و زیربنایی است گفت: طی سال های آینده با فعالیت سنگین و جهادی باید معضلات و مشکلات شهری قم برطرف شود.


وی همچنین به روند تکمیل و احداث طرح های زیرساختی شهر قم اشاره کرد و افزود: شهرداری به منظور تکمیل و تامین زیرساخت های شهری برنامه ریزی های متعددی در سطح شهر قم دارد.


خط A متروی قم به طول 14.7 کیلومتر دارای 14 ایستگاه شامل ایستگاه های جمکران، میدان بقیه الله، میدان ولیعصر(عج)، زاویه، میدان پلیس، شهید روحانی، چهل اختران، خیابان عماریاسر، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان مطهری، میدان کشاورز و قلعه کامکار است.


انعقاد قرارداد احداث دو هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم
قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه گذاری نیز در این دیدار به انعقاد قرارداد احداث دو باب هتل پنج ستاره تا پایان سال جاری در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: این بلوار و طرح های هتل سازی جزء برنامه های اساسی شهرداری قم در زمینه جلب مشارکت های بخش خصوصی برای عمران و آبادانی شهر است.


محمد رضا معرفت بیان داشت: با هتل داران بزرگ کشور و شیعیان کشورهای اسلامی در زمینه هتل سازی در قم مذاکره کرده ایم و سعی داریم با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری، بخش های گردشگری و هتل ها را در قم تقویت کنیم.


وی با بیان اینکه هتل سازی، احداث شهربازی، پارک و کمپین زائر جزء برنامه های هدف شهرداری در حوزه سرمایه گذاری است، افزود: اولویت شهرداری قم در راستای شکل دهی بلوار پیامبر اعظم به عنوان آبرویی برای شهر قم است.

تشکیل اتاق های فکر برای تدوین برنامه راهبردی شهر
معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز در این دیدار گفت: اتاق های فکر برای تدوین برنامه راهبردی شهر قم در شهرداری تشکیل شده است.


محسن رنجبر افزود: مدیریت جدید شهرداری درصدد ایجاد انگیزه برای بازگشت آرامش به مجموعه شهرداری است و هدف ما این است که زمینه برای اینکه نیروهای شهرداری در خدمت شهر باشند، فراهم شود.


وی بابیان اینکه برنامه ریزی لازم برای شکل گیری نظام مشخصی برای شهرداری جهت بازگرداندن حقوق اصلی شهرداری صورت گرفته است، گفت: باید رویکرد حمایتی در شهرداری و عدالت در پرداخت ها ایجاد بشود.


رنجبر تامین آینده شغلی و ارتقای کیفیت کاری در شهرداری به عنوان سرمایه اصلی این نهاد را مورد تاکید قرارداد و افزود: یکی دیگر از رویکردهای شهرداری تدوین برنامه مشخص برای آینده شهر است.


وی با اشاره به جایگاه قم به عنوان پایگاه جهان تشیع بیان کرد: چشم انداز مشخصی باید برای بهره گیری از ظرفیت های متعدد شهر قم فراهم شود.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com