کد خبر ۳۸۵۶۴ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

967 متر از حفاری مکانیزه تونل مترو باقی مانده است

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: 10.3 کیلومتر از مسیر تونل مترو به صورت مکانیزه توسط دستگاه TBM صورت می‌گیرد که تاکنون بخش عمده حفاری انجام شده و 967 متر دیگر باقی مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،علیرضا قاری قرآن یکشنبه شب در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به وضعیت اجرای خط نخست مترو قم اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از یک کیلومتر از حفاری مکانیزه خط نخست باقی مانده که امید داریم قبل از اتمام سال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه خط نخست مترو قم به طول 14 کیلومتر در حال اجرا است، گفت: 10.3 کیلومتر از این مسیر به صورت مکانیزه توسط دستگاه TBM حفاری می‌شود که تاکنون بخش عمده حفاری انجام شده و 967 متر دیگر باقی مانده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه حفاری مکانیزه مترو در نزدیکی تقاطع شهید دل‌ آذر است، گفت: 204 متر تا تقاطع شهید دل آذر باقی مانده و پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده دستگاه حفار از تونل خارج شود.

وی به وضعیت حفاری دستی تونل مترو اشاره و تصریح کرد: قریب به سه کیلومتر از تونل مترو از سمت جمکران نیز به صورت دستی حفاری می‌شود.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه حفاری دستی و مکانیزه هیچ تداخلی با هم ندارند و تاثیری در کاهش سرعت پروژه نمی‌گذارند، خاطرنشان کرد: 700 متر از بخش دستی حفاری انجام شده است و مابقی مسیر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به روند پیگیری آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو قم گفت: احتمالاً با بررسی‌ها و جلساتی که در آینده صورت خواهد گرفت دستگاه حفار در خط دوم مترو مشغول خواهد شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به روند اجرای ایستگاه‌های فاز نخست خط A مترو گفت: عملیات‌ اجرایی ایستگاه‌های فاز نخست خط A نیز در حال انجام است و سعی داریم طبق زمان‌بندی پروژه را به بهره برداری برسانیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com