کد خبر ۳۴۳۴۶ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
در نشست هم اندیشی پروژه داوطلبی جهیزیه هلال احمر قم عنوان شد

اهدای جهیزیه به ارزش 500 میلیون تومان در 9 سال به نوعروسان نیازمند

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: پروژه جهیزیه در سال 1385 با 60 سرشاخه و هر شاخه 30 نفر آغاز به کار کرد و با همت داوطلبان در این 9 سال قریب به 500 میلیون تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، نشست هم‌اندیشی هیئت مدیره و سرشاخه‌های پروژه داوطلبی جهیزیه جمعیت هلال احمر استان قم عصر ديروز به همت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر و با حضور مدیر عامل و جمعی از معاونین، مدیران و اعضای فعال در این طرح برگزار شد.

امیر حسین علیمردانی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر در این نشست اظهار کرد: معاونت امور داوطلبان جمعیت استان قم مبتکر پروژه‌های داوطلبی قابل ملاحظه‌ای بوده است که برخی از این پروژه‌ها مانند تجهیزات پزشکی امانی و جهیزیه به عنوان طرح‌های کشوری مطرح شده است.

وی ادامه داد: پروژه جهیزیه در سال 1385 با 60 سرشاخه و هر شاخه 30 نفر آغاز به کار کرد و با همت داوطلبان در این 9 سال قریب به 500 میلیون تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به خیرات و برکات اجرای پروژه جهیزیه اشاره و عنوان کرد: با توجه به نیازهای جامعه و مشکلات معیشتی، سن ازدواج بالا رفته است که این مسئله تبعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی زیادی را به همراه دارد که می‌طلبد با برنامه‌ریزی بهتر، همت عالی‌تر و ایجاد مشارکت عمومی توسط داوطلبان گام مهمی در راستای رفع این آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

علیمردانی با تاکید بر همکاری دوجانبه بین مؤسسات خیریه و امور داوطلبان هلال احمر در اجرای پروژه جهیزیه خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌ها و جلسات هم اندیشی هیأت مدیره و سرشاخه‌های پروژه جهیزیه می‌تواند در تکمیل و توسعه سرشاخه‌ها، جذب خیرین در پایگاه‌ها و محلات شهری و روستایی و استفاده از توان مالی آنها و ارائه راهکارهای سازنده و کاربردی توسط اعضای هیئت مدیره و سرشاخه‌ها برای توسعه این پروژه، مفید و مؤثر باشد.

وی ضمن تقدیر از هیئت مدیره قبلی پروژه جهیزیه گفت: در سال 1394 تعداد 9 جلسه اتاق فکر در خصوص پروژه جهیزیه برگزار و منجر به تدوین شیوه‌نامه جدید و در پی آن برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسین این پروژه شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در شیوه‌نامه جدید این پروژه، مسئولین جمعیت هلال احمر استان از جمله مدیرعامل، معاون امور داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و خزانه‌دار در هیئت مدیره عضویت دارند که این مسئله اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

معاون امور داوطلبان جمعیت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با کمک خیرین تعدادی جهیزیه در 25 بهمن ماه مصادف با سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) به نوعروسان نیازمند اهدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی علامه مهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم در این نشست به تبیین آیات و روایات با موضوع انجام کار خیر و کمک به امر ازدواج جوانان پرداخت و اظهار کرد: انجام کار خیر سخت است و انجام آن نیاز به همت والا، وقت زیاد، تلاش، انسجام، وحدت و سرمایه مادی و معنوی دارد.

وی حضور داوطلبان در کارهای خیر و عام المنفعه را مایه خیر و برکت خواند و افزود: داوطلبان با کمک به نوعروسان نیازمند زمینه‌ساز یک پیوند مبارک هستید. این اقدام می‌تواند از بسیاری از مفاسد اخلاقی، اجتماعی مادی و معنوی و ناراحتی‌های روحی و روانی پیشگیری کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم در پایان با اشاره به آیه 24 سوره مبارکه ابراهیم خاطرنشان کرد: داوطلبانی که سرشاخه‌های پروژه جهیزیه هستند با انجام کار خیر و کمک به نوعروسان نیازمند نهال خیری را می‌کارند که اصل و ریشه آن ثابت، مستقر و پابرجاست و شاخسارهای آن یعنی اثر کار خیر و نیت آن به آسمان‌ها می‌رود و به خدا می‌رسد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com