کد خبر ۳۴۳۸۵ انتشار : ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

بهره‌برداری از سه پروژه مهم صنعتی در دهه فجر

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم گفت: سه پروژه مهم صنعتی همزمان با دهه مبارک فجر با هدف اشتغالزایی جوانان و ارتقاء بخش تولید و صنعت در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احمد ذاکری ‌با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر، اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی سه پروژه صنعتی در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با معرفی این پروژه‌های صنعتی در قم گفت: پروژه‌ صنعتی واحد تولید کلر و اسید کلریدریک، سومین واحد تولید کننده‌ای است که در زمینه تولید مواد یاد شده در بخش خصوصی به فعالیت می‌پردازد که در دهه فجر به مساحت 15 هزار و 700 متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، هزینه بهره‌برداری این واحد تولیدی را یک میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: این واحد تولیدی دارای خصوصیاتی است که آن را از سایر واحدهای تولیدی متمایز کرده و می‌توانیم از آن به عنوان واحد نمونه استانی نام ببریم.

وی با اشاره به وجه تمایز این واحد تولیدی با سایر واحدهای تولیدی گفت: این واحد به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی آسان به مواد اولیه و جلب مشتری، کاهش هزینه‌های تولید و حمل و نقل با سایر واحدهای تولیدی متمایز است.

ذاکری همچنین از بهره‌برداری واحد تولیدی لوله کرتیوب از پلی‌اتیلن و مخازن پلی اتیلن با سیستم چرخشی خبر داد و گفت: این واحد تولیدی در ایام دهه فجر به مساحت 29 هزار و 970 متر مربع و با سرمایه 116 میلیون و 900 هزار ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این واحد تولیدی گفت: این واحد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های لوله‌های دوجداره پلی‌اتیلن در خاورمیانه به شمار می‌رود که نیاز‌های صنعت آب و فاضلاب کشور و پروژه‌های پالایشگاهی و نفتی کشور را تامین می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، همچنین بهره برداری از واحد تولید انواع کپسول CNG تیپ چهار کامپوزیت، کپسول آتش نشانی کامپوزیت، کپسول گاز مایع و غواصی و پزشکی کامپوزیت خبر داد و گفت: این واحد تولیدی نیز در ایام‌الله دهه فجر در مساحت 9 هزار و 250 متر مربع با سرمایه گذاری 610 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکری ‌سبک سازی مخازن گاز CNG خودرو‌ها را از مهم‌ترین ویژگی‌های این واحد تولیدی برشمرد و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی موجب کاهش مصرف سوخت و برطرف کردن نیاز صنایع حمل و نقل کشور به مخزن‌های مخصوص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مذکور با هدف اشتغال جوانان و ارتقاء چرخه صنعتی در قم با حضور مسئولان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com