کد خبر ۳۴۴۲۴ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان قم:

سرنوشت آب شرب قم در انتظار تخصیص اعتبار

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: اعتباری به مبلغ 30 میلیارد تومان از سوی دولت برای تامین آب شرب قم مصوب شده که از این مبلغ تاکنون 30 درصد آن روی کاغذ تخصیص یافته و پرداختی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احمد حاج‌حسینی مسگر سه‌شنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت بحران سیل استان قم در کارگروهی با حضور جمعی از مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: پدیده رودخانه‌خواری در سال‌های اخیر رشد کرده و اکنون 150 هکتار از اراضی رودخانه‌ها تصرف شده است.

وی اضافه کرد: مطالعاتی را برای ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها انجام داده‌ایم که با عنایت رهبر معظم انقلاب، طرح‌های لازم برای پیشگیری از این بحران در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان قم بر کاهش تصرفات در نقاط حادثه‌خیر محدوده قم‌رود تاکید کرد و گفت: امیدواریم دستگاه‌های مربوطه در این زمینه مشارکت مناسبی داشته باشند تا بتوانیم مشکل سیلاب استان را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مصرف آب‌های زیرزمینی، شهر قم را به سمت بحران آب و افت سطح آب‌های زیرزمینی هدایت کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تغییر شیوه مصرف در بخش کشاورزی تاکنون اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است، اما در حوزه شهری اکنون نیز موضوع‌هایی از جمله احداث استخر دنبال می‌شود، در صورتی که این امور متناسب با اقلیم قم نیست.

حاج‌حسینی از مصوبه سفر ریاست جمهور مبنی بر اختصاص بودجه 30 میلیارد تومانی برای تامین آب شرب قم یاد کرد و ادامه داد: تاکنون 30 درصد از این اعتبار فقط روی کاغذ تخصص یافته و پرداختی انجام نشده در صورتی که شهر قم برای رفع مشکل آب نیازمند این اعتبار است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com