کد خبر ۳۴۴۷۶ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷

ولایتی: ستون فقرات داعش در عراق و سوریه باقیمانده بعثی ها با جذب سلفیه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ستون فقرات داعش در عراق و سوریه باقیمانده بعثی ها با جذب سلفیه هستند و دشمن قصد دارد با قدرت دهی به تکفیری ها ارتباط ایران با فلسطین و لبنان قطع شود و اسرائیل در امنیت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در همایش بین المللی «خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز، مسئولیت علمای جهان اسلام» در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم (ع) با بیان این که یکی از دلیل های مهم بوجود آمدن تکفیری ها در جهان اسلام نوعی تقابل با بیداری اسلامی بوده است تاکید کرد: زمانی که امواج بیداری اسلامی از ابتدای قرن نوزدهم میلادی ایجاد شد در زمان های گذشته انواعی از تقابل در برابر بیداری اسلامی را شاهد بوده ایم.


وی بیان داشت: در موج جدید بیداری اسلامی که از انقلاب اسلامی ایران شروع شد شاهد ایجاد بدل آن با ظاهر اسلام و مخالفت با اسلام بودیم و همانطور که اکنون شاهد بروز تکفیری ها در عراق و سوریه هستیم، پیش از این شاهد حضور القاعده در افغانستان و پاکستان بودیم که به نام اسلام اقدام هایی که موجب وهن اسلام می شد را انجام می دادند.


وی افزود: طالبان در افغانستان کارهایی کردند که ایجاد کننده های آنها از این گروه اعلام تبری جستند و این در حالی بود که مجموعه ای از کشورها بودند که با همکاری همدیگر گروهی چون طالبان را بوجود آوردند که در حقیقت شاهد تقابل با امواج انقلاب اسلامی ایران بودیم.


ولایتی ابراز داشت: بعد از شروع بیداری اسلامی در تونس، استمرار آن در مصر و ادامه بیداری اسلامی در یمن یکی از جدی ترین تقابل ها ایجاد جریان های تکفیری بود که در سوریه شاهد شکل گیری تکفیری ها برای تضعیف مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هستیم.


وی گفت: ستون فقرات داعش در عراق و سوریه باقیمانده بعثی ها با جذب سلفیه هستند و دشمن قصد دارد با قدرت دهی به تکفیری ها ارتباط ایران با فلسطین و لبنان قطع شود و اسرائیل در امنیت قرار گیرد.


وی ادامه داد: صدام در اواخر حکومت خود طالبان و القاعده را جذب کرده بود و یکی از سران تشکیل دهنده داعش عزت ابراهیم نفر دوم عراق در حزب بعث بود.


ولایتی ابراز داشت: ایجاد داعش در عراق و سوریه با ترکیبی از بعثی ها و سلفی ها برای تقابل با خط مقاومت در منطقه است.


وی اظهار داشت: تکفیری ها بتدریج تاریخ مصرف خود را از دست می دهند و گروه هایی که در سوریه بوده اند مشروعیت خود را از دست داده و کم کم از مخاطبان آنها در همه جهان و کشورهای اسلامی کاسته می شود، چرا که هیچ منطقی از این گروه ها با توجه به جنایت های آنها ندیدند و از آنها روی گردان می شوند.


وی گفت: دشمنان خط مقاومت عنوان می کردند که بشار اسد در سوریه دموکراسی ندارد و مردم دموکراسی می خواهند از این رو کشورهایی که به طریق قرون وسطایی اداره می شوند به انسان هایی از کشورهای مختلف دنیا پول و سلاح دادند تا در سوریه اسد را سرنگون کنند.


ولایتی ادامه داد: دشمنان اسلام بعد از این که تروریست ها به سوریه آمدند برای تبلیغ این نکته که اسلام دین خشونت است تصویرهای جنایت های داعش را به جهانیان نشان می دهند.


وی بیان داشت: عده ای در شورای امنیت به مبارزات افراد غیر سوری از کشورهای دیگر که پول و اسلحه می گیرند مشروعیت دادند و بعد که رسوا شدند همان هایی که تشویق به افراطی گری در سوریه و عراق می کردند گفتند باید ائتلافی ضد داعش در سوریه و عراق ایجاد شود و این همان بازگشت استعمار به بهانه مبارزه با خشونت است.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com