کد خبر ۳۴۴۸۳ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کنگره خطر جریان‌های تکفیری

آیت‌الله اعرافی: اتحاد کشورهای مسلمان از راهکارهای مقابله با تکفیری‌ها است

آیت الله اعرافی گفت: امت اسلام بیکران امکانات و سرمایه در دست دارد اما با افکار متهجرانه و تکفیری همه اینها بر باد می‌رود برای حل این مشکلات باید به توافق میان کشورهای مسلمان برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله اعرافی در نوبت عصر همایش خطر جریان‌های تکفیری که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد با اشاره به راهکارهای برون رفت از خطر تکفیریها اظهارداشت: راهکار نخست انجام کارهای علمی و تفاهم مذهبی در مسائل کلامی و فقهی است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه راهکار دوم اصلاح نظامهای آموزشی است افزود: با نظامهایی مواجه هستیم که در آن به ترویج اندیشه‌های تکفیری می‌پردازند، در کتاب و متون درسی برخی کشورها این مسائل آموزش داده می‌شود که باید اصلاح شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید به گفتمان مرتبط با اندیشه‌های عقلانی توجه شود گفت: مبارزه، شناخت و برخورد با اندیشه‌هایی که جریانهای تکفیری را گسترش می‌دهد مورد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید با دشمان جهان اسلام ماند اسرائیل برخورد شود و مردم سالاری دینی مورد تاکید قرار گیرد افزود: امت اسلام بیکران امکانات و سرمایه در دست دارد اما با این افکار متهجرانه همه اینها بر باد می‌رود برای حل این مشکلات باید به توافق میان کشورهای مسلمان برسیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه باید نقش مراجع و نخبگان دینی با برگزاری این نشست‌ها تقویت شود افزود: این همایش پیامی از شهر قم برای گشایش درهای اسلام است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com