کد خبر ۳۴۴۸۲ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
کنگره خطر جریان‌های تکفیری

عباس‌اف: بیماری افراط‌گری ریشه اسلام را هدف گرفته است

معاون شورای مفتی‌های روسیه افراط گری بیماری است که ریشه اسلام را هدف گرفته است گفت: امروز شرایط جهان اسلام می‌طلبد که علما در کنار هم، با تشریک مساعی و همفکری راه حل و راهکار مناسبی برای مقابله با جریان‌های تکفیری ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، روشن عباس اف ظهر امروز در نشست علمی کنگره بین المللی خطر جریان‌های تکفیری با بیان اینکه ما باید پیام درست اسلام را به دور از افراط گری برای جهان اعلام کنیم اظهارداشت: این پیام باید پیام دینی متوازن برای آینده مسلمانان و غیر مسلمانان باشد.

معاون شورای مفتی‌های روسیه با بیان اینکه باید با اهل علم و بصیرت آنچه که خداوند براساس حکمت به آن‌ها توصیه کرده در جهان اسلام دنبال کنند افزود: در همین راستا باید اقداماتی انجام دهیم که فضا را از هرگونه آلودگی پاک کنیم و امیدواریم از این اجلاس راهبرد بسیار خوبی برای جلوگیری از این بیماری تکفیری‌ها که جهان اسلام را دچار کرده داشته باشیم چرا که این بیماری ریشه اسلام را هدف گرفته است.

وی بهترین راه حل برای مشکلات فعلی جهان اسلام را تجدید عهد با خدا و التزام به آموزه‌های الهی دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هر کسی از امت اسلام من بخواهد خارج از وظایف یک امت عمل کند مانند کسی است که از دین خارج شده و هرگز از ما نیست.

عباس اف با اشاره به اینکه  حکم کسانی که بیگانه‌ و غیرمسلمانان  در کشوری که اسلام حاکم است زندگی می‌کنند آن‌ها هم مورد احترام هستند مگر کسانی که بخواهند علیه اسلام اقدامی انجام دهند خاطرنشان کرد: به این صورت است که خداوند متعال می‌فرماید کسانی که به اسم دین می‌آیند و جنایتی را مرتکب می‌شوند آنها هرگز هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

معاون شورای مفتی‌های روسیه با طرح این سوال که چگونه می‌توان امروز شاهد حکم جنایتی علیه مسلمانان باشیم عنوان کرد: با تکیه بر آیات قرآن نباید هرگز در برابر کسانی که به نام اسلام بخواهند به اسلام ضربه بزنند کوتاه آمد و باید با آن‌ها مبارزه کنیم.

به گفته وی، اگر مراد و هدف ما این است که بخواهیم علیه کفار وارد جنگ شویم باید خودمان و ماهیت دشمن را به خوبی مشخص کنیم و در برابر آنها بایستیم.

عباس اف با بیان اینکه تکفیری‌ها کسانی هستند که در بین مسلمانان مرتکب جنایت می‌شوند، هرگز خدا آنها را نمی‌بخشد ادامه داد:  از همین رو باید در راه خدا در کنار پیامبر (ص) و پیروان پیامبر علیه این اشخاص ایستاد.

معاون شورای مفتی‌های روسیه خاطرنشان کرد: امروز وضعیت به گونه‌ای است که جریانات افراطی و تکفیری با منطق و سخن گفتن هدایت نمی‌شوند و از همین رو باید با آنها مقابله جدی داشته باشیم. امروز بدون هیچ تردید باید بدانیم که امت اسلام یک شرایط خاصی را با آن مواجه است.

وی اظهارداشت:  امروز شرایط جهان اسلام می‌طلبد که علما در کنار هم، با تشریک مساعی و همفکری راه حل و راهکار مناسبی برای مقابله با جریان‌های تکفیری ایجاد کنند.

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com