کد خبر ۳۴۵۲۰ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

۱۶۶۹ بیمار صعب‌العلاج قم تحت پوشش طرح «محسنین» قرار می‌گیرند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در طرح محسنین ۱۶۶۹ بیمار صعب‌العلاج و فرزندان غیر یتیم حمایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عبدالله جلالی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد مسئولیت کمیته‌های همیاری را به‌عهده دارد، اظهار داشت: اعضای کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی دستگاه‌هایی هستند که در حوزه اجتماعی و خدماتی فعالیت دارند و این کمیته برای ایام دهه مبارکه فجر 52 برنامه را در دستور کار خود دارد که اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه این برنامه‌ها در دو بخش انجام می‌گیرد، افزود: یک بخش از برنامه‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی و بخش دیگر مربوط به برنامه‌های اصلی ستاد است.

جلالی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) قم 16 برنامه پیش رو دارد، خاطر نشان کرد: سرکشی و بازدید از جامعه هدف و خانواده‌های تحت حمایت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان تحت حمایت و جشن اختتامیه دوره کارآفرینی با حضور 420 نفر از افرادی که در دوره‌های کارآفرینی شرکت کرده‌اند در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار می‌شود و این برنامه برای تلاش و کوشش بیشتر خانواده‌های تحت حمایت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دهه فجر تجلیل از قالیبافان استان است، گفت: اعزام 320 نفر از افراد تحت حمایت به مشهد مقدس، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی، همایش شکرانه خانه‌دار کردن 1000 خانواده تحت پوشش در روز شنبه 17 بهمن ماه برگزار می‌شود این همایش نخستین بار است که در کشور اجرایی می‌شود و دلیل آن مدل مسکنی است که در قم در حال اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به اینکه این 1000 واحد مسکن از محل کمک‌های خیرین و کمک‌های مقام معظم رهبری تأمین شده است، گفت: در روز 17 بهمن ماه مراسم اهداء کمک جهیزیه به 300 نوعروس را داریم و تا سقف سه میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت و تا سقف 3 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

جلالی با بیان اینکه رویکرد کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی خدمت به محرومان و مردم است، تصریح کرد: انتظاری که محرومان و مردم از مسئولان دارند توجه بیشتر و خدمات‌رسانی بیشتر است و هیچ گونه قصور از ناحیه مردم قابل پذیرش نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه یکی از توقعات مردم این است که مردم بدانند که این کمک‌ها در کجاها مصرف می‌شود، افزود: یکی از سرفصل‌هایی که مردم کمک می‌کنند صدقات است که در 10 ماهه امسال نسبت به 10 ماهه گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

جلالی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام یکی دیگر از 47 میلیارد و 751 میلیون و 501 هزار و 934 ریال به ایتام مورد نظرشون کمک کرده‌اند که 9 درصد نسبت به ده ماهه گذتشه رشد داشته است.

وی افزود: مجموع کمک‌های مردمی اعم از اکرام ایتام، خدمات، اکرام محسنین شفا، زکات، جشن عاطفه‌ها و اطعام و افطاری، نذر و قربانی 212 میلیارد و 926 میلیون و 501 هزار و 454 ریال بوده است که مجموع کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: در طرح محسنین 1669 بیمار صعب العلاج و فرزندان غیر یتیم حمایت می‌شوند.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com