کد خبر ۳۴۵۳۶ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
با حضور آیت الله صافی گلپایگانی؛

۲۰۰ برگزیده جشنواره قرآن و حدیث المصطفی تجلیل می‌شوند

مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و با تجلیل از بیش از ۲۰۰ برگزیده در قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حسین اسدی بعد از ظهر شنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی از امروز آغاز شده و روز چهارشنبه نیز برگزیدگان آن اعلام می‌شوند.

وی بیان داشت: مرحله نهایی بخش شفاهی دو روز دوشنبه و سه‌شنبه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی عنوان کرد: مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و سخنرانی آیت الله اعرافی روز چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراسم در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در آن بیش از ۲۰۰ برگزیده جشنواره تجلیل و قدردانی می‌شوند.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی ابراز کرد: تجلیل از واحد برتر قرآنی جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور در سال ۹۴ از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

وی افزود: داورانی نیز از چندین کشور خارجی در مراسم حضور خواهند داشت و از بخش‌های مختلف جامعه المصطفی بازدید و با آیت الله اعرافی دیدار خواهند کرد.

برگزاری جشنواره قرآن و حدیث در بیش از ۳۰ کشور دنیا
اسدی تصریح کرد: جشنواره قرن و حدیث جامعه المصطفی علاوه بر قم در بازه ۶ ماهه بیش از ۳۰ کشور دنیا نیز برگزار می‌شود و در سنواتی نیز این جشنواره در ۴۰ کشور برگزار شد.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی ابراز کرد: هرکدام از شرکت کنندگان در خارج از کشور در دو مرحله مسابقه می‌دهند و برترین آن‌ها به این جشنواره در قم معرفی می‌شوند.

شرکت ۱۰ هزار نفر در بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث
وی بیان کرد:‌ در مجموع ۱۰ هزار نفر در بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی از طلاب داخل و خارج از کشور شرکت کرده‌اند.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی تصریح کرد: جشنواره قرآن و حدیث در سه بخش معرف قرآن و عترت، بخش شفاهی و بخش آثار و پژوهش‌های قرآنی و حدیثی با محوریت شعار عقلانیت دینی و جاهلیت مدرن درحال برگزاری است.  

وی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره ۱۴ درصد رشد شرکت کنندگان داشتیم و درخصوص کسب حد نصاب لازم در هر رشته ۱۰۰ درصد وجود دارد.

اسدی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار کتاب در داخل و خارج از کشور به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته و کتب تنوع زبانی نیز داشته‌اند.

حضور شرکت کنندگان از بیش از ۸۰ کشور دنیا
رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی عنوان کرد: در همه بخش‌ها از ۸۰ کشور دنیا شاغل به تحصیل در داخل و خارج از کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بیش از ۶۰ نفر در حال حاضر در بخش شفاهی رقابت می‌کنند و هزار و ۲۱۰ نفر در مجموع در این بخش شرکت داشتند.

اسدی عنوان کرد: مسابقات ویژه خواهران در موسسه بنت الهدی برگزار می‌شود و حدود ۸۰ نفر در بخش شفاهی خواهران رقابت داشتند.

شرکت ۱۲۰۸ خواهر در جشنواره قرآن و حدیث
وی بیان داشت: کل خواهران شرکت کننده هزار و ۲۰۸ نفر بودند و برگزیدکان آن نیز در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل می‌شوند. 

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com