کد خبر ۳۲۷۳۹ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
با حضور دانش آموزان استثنایی؛

معلولان موفق در قم تجلیل شدند

مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان با تجلیل از معلولان موفق در عرصه‌های مختلف با حضور دانش آموزان معلول و استثنایی در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان ظهر یکشنبه با حضور دانش آموزان معلول و استثنایی و تعدادی از مسئولان در تالار آب قم برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم در این مراسم با بیان اینکه در کلام خداوند، پیامبر اعظم(ص)، معصومان و مسئولان عنوان شده که معلولان از جایگاه بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: در جایگاه خدمت به معلولان قرار گرفتن کار بسیار سخت و سنگینی است و همچنین کمک به دانش آموزان معلول که دارای روحیه بالا و توانمند هستند نیز بسیار دشوار است.

سید احمد آقامیری با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی قم، عنوان کرد: طرح سنجش از خردادماه آغاز شد و طی آن ۲۳ هزار و ۲۴۶ دانش آموز سنجش شدند.

کسب مقام کشوری توسط دانش آموازان معلول قم

وی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی قم دارای توانمندی‌های زیادی هستند، افزود: کسب پنج مقام اول کشوری توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه، کسب ۹ مقام اول در رشته‌های ورزشی، کسب سه مقام اول و دوم کشوری و رتبه اول کشوری در رشته درس پژوهی از جمله افتخارات دانش آموزان استثنایی قم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم ابراز کرد: کارهای خوب و شایسته‌ای برای دانش آموزان معلول صورت گرفته اما از طرفی دیگر کارهای زیادی نیز وجود دارد که هنوز به انجام نرسیده‌اند و این تلاش مستمر مسئولان و کمک خیران را می‌طلبد.

دانش آموزان با نیازهای ویژه مشکل زیادی دارند

آقامیری تصریح کرد: ما در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه مشکل داریم و در آینده نیز مشکلات این دانش آموزان بیشتر می‌شود و امید است با کمک و تلاش یکدیگر به رفع نیازهای معلولان کمک کنیم.

در این مراسم از ۲۴ معلول برگزیده کشوری، استانی و ناحیه‌ای جشنواره الگوهای بر‌تر یاددهی یادگیری مدارس استثنایی قم تجلیل شد.

همچنین از ۱۰ خیر مجموعه آموزش و پرورش استثنایی و ۹ بازنشسته آموزش و پرورش استثنایی و ۱۵ مربی و سرپرست مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی موفق به کسب رتبه‌های بر‌تر در مسابقات کشوری و فرهنگیان تیم والیبال موفق به رتبه سوم کشور تجلیل و قدردانی شد.

برگزاری سرودی توسط گروهی از ناشنوایان، اجرای موسیقی سنتی، اجرای دو دکلمه توسط دانش آموزان معلول جسمی حرکتی و پخش کلیپی از زندگانی معلولان بخش‌هایی از مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در قم بود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com