کد خبر ۳۱۳۲۴ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
همزمان با سالروز شهادت حاجیان حج خونین سال 1366

محفل قرآنی بزرگداشت مهاجران الی‌الله در قم برگزار شد

طلاب غیر ایرانی جامعة‌المصطفی‌العالمیه همزمان با سالروز شهادت حاجیان حج خونین سال 1366 با برگزاری مراسم بزرگداشت، یاد جانباختگان فاجعه منا را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محفل قرآنی بزرگداشت مهاجران الی‌الله به همت معاون فرهنگی و اداره‌کل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی‌ العالمیه و همزمان با سالروز شهادت حاجیان حج خونین سال 1366، ظهر امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم و جمعی از اساتید و طلاب غیرایرانی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قائم مقام رئیس جامعة‌المصطفی‌ العالمیه طی سخنانی درک مجدد کیفیت اقامه حج را یکی از نیازهای جوامع اسلامی دانست و اظهار کرد: افرادی که در فاجعه منا فوت شدند در نزد خداوند جایگاه والا و خانواده‌های آنها از این سعادت آرامش بسیاری دارند، اما این دلیل نمی‌شود که اداره حج به دست نظام سلطه‌گران استمرار داشته باشد.

حمید محمدی سکوت و جهل رسانه‌ای را یکی از سیاست‌های عربستان در فاجعه منا خواند و گفت: سانسور شدید رسانه‌ای و ایجاد جهل بین‌المللی در عرصه رسانه‌ای توسط آل‌سعود نشانه حمایت استکبار از این حکومت است؛ کمیته حقیقت یاب متشکل از کشورهای اسلامی و غیراسلامی باید تشکیل شود و این یکی از مطالبات قطعی مردم و مسئولان باشد.

همچنین سرپرست کاروان قرآنیان حج با بیان اینکه برخی از افراد به علت افتادن زیر دست و پای حجاج جان داده‌اند، گفت: پنج نفر از کاروان قرآنی جان دادند و مهدی‌علی بابایی یکی از قاریان اصفهانی در این فاجعه مجروح شده است؛ در فاجعه منا راه‌های ارتباطی مسدود و ارتباط با حجاج در بیمارستان بسیار دشوار بوده است.

صالح اطهری‌فرد با تاکید بر اینکه حجاج فاجعه منا مرگ را با چشمان خود دیدند، عنوان کرد: وجود بالگردها برای ضبط فیلم، سرباز‌های نظامی که مانع حرکت جمعیت شدند، بستن راه‌ها و توجه نکردن به وضعیت حجاج بخشی از جنایات فاجعه منا است.

لازم به ذکر است، ناصر قربان‌نیا و مسلم قلی‌پور دو نفر از اساتید برجسته مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) هستند که در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com