کد خبر ۳۴۵۴۴ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴

معرفی هنر مرواربافی روستای صرم در کشور

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از معرفی هنر مرواربافی تلفیقی استان در سطح ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حسن بحرینی روز یکشنبه با اشاره به اینکه هنر مرواربافی تلفیقی روستای صرم معرفی می‌شود، گفت: روستای صرم به عنوان روستای هدف صنایع‌ دستی با ارائه طرح و راهکارهایی برای رونق هنر مرواربافی تلفیقی معرفی می‌شود.

وی افزود: در صورتی که طرح هنر روستای صرم به عنوان روستای هدف صنایع دستی ارائه شود براساس بازار نیازسنجی صورت می‌گیرد و با اختصاص تسهیلات و آموزش‌های تخصصی به هنرمندان، تولیدات به صورت تلفیقی با هنرهای دیگر از جمله گلیم‌بافی عرضه می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه مردم روستای صرم در هنر مرواربافی سابقه دیرینه دارند، گفت: اهالی این روستا، هنر مرواربافی را با بافت سبدهای تزئینی و کاربردی از جنس ترکه‌های مروار تولید و عرضه می‌کردند.

بحرینی افزود: تولید صنایع‌دستی باید براساس نیاز جامعه و بازار هدف باشد تا رونق بگیرد، از این رو هنر مرواربافی روستای صرم به علت یکنواخت شدن، بازارش را از دست داده و موجب شده است تا دیگر تولیدی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: غالب کارگاه‌های مرواربافی در روستای صرم به تعطیلی کشیده شده؛ از این رو اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم درصدد است تا با معرفی این روستا به عنوان روستای هدف بتواند با تلفیق این هنر با هنرهای شاخص دیگر زمینه اشتغال هنرمندان و بازار آن را فراهم کند تا این هنر دوباره رونق بگیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از هنرمندان درخواست کرد: با ارائه راهکارها، پیشنهادها و طرح‌ها در خصوص رونق هنرمرواربافی، این معاونت را در رسیدن به اهداف یاری کنند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com