کد خبر ۳۴۴۸۹ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران:

بسیاری از هنرمندان قم این استان را ترک کرده اند

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: بسیاری از هنرمندان قم به دلیل مهیا نبودن شرایط تولید مجبور به ترک این استان شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، فرید فرخنده کیش پنجشنبه شب در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه استان قم در تالار شهید آوینی، ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی مسئولان شرایط تولید آثار هنری در قم بیشتر از گذشته فراهم شود.


وی با اشاره به ویژگی های استان قم و فضای فرهنگی حاکم بر آن، اظهار کرد: قم پایگاهی برای سینمای اخلاقی کشور و شاخصی برای فرهنگ ایرانی است که تاثیر بسیاری بر فضای سینمای کشور گذاشته است.


فرخنده کیش، همچنین به فعالیت های انجمن سینمای جوانان دفتر استان قم در سه دهه اخیر اشاره کرد و افزود: این انجمن در قم فعالیت خوبی دارد و توانمندی ها و ظرفیت های هنرمندان این استان نباید دست کم گرفته شود.


وی با بیان اینکه قم هنرمندان ارزشی را پرورش داده است و باید بیشتر به آن توجه بشود، گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط ، این استان نقش خود را دراین زمینه بیش از پیش ایفا کند.


وی درادامه با بیان اینکه هنر مهم ترین ابزار معرفی تمدن و فرهنگ است، اظهار کرد: نقش سینمای ایران در فرهنگ سازی قابل توجه است و سینما به جز جنبه سرگرمی از منظر آموزشی و فرهنگ سازی نیز دارای اهمیت است.


فرخنده کیش، از هنر باید در خدمت اهداف عالی نظام استفاده شود و در این زمینه نقش سینما دارای اهمیت و قابل توجه است.


وی خاطرنشان کرد: رسانه توان مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی را دارد و امروز دشمن با استفاده از ابزار رسانه علیه نظام اسلامی فعالیت گسترده ای را شروع کرده است.


آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه استان قم در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار، محسن ربانی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، سید رسول موسوی نژادیان سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی و وحید فرجی مدیرکل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و اهالی فرهنگ و هنر استان قم برگزار و از برگزیدگان این جشنواه در به سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه تقدیر شد.


این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قم با مشارکت حوزه هنری، مدرسه اسلامی هنر و بسیج هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی از 3 تا 8 بهمن ماه جاری برگزار شد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com