کد خبر ۳۴۵۴۸ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴

آیت‌الله نوری همدانی: عربستان نوکر آمریکا و آل‌خلیفه و عامل کشتار شیعیان نیجریه

یکی از مراجع تقلید گفت: نمایندگان پاکستان خواستار تعامل میان عربستان و ایران شده‌اند در صورتی که عربستان در فاجعه منا، حمله به یمن و یاری‌رساندن به آل خلیفه نقش داشته و نوکر آل‌خلیفه و آمریکاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار برخی دانشجویان هندوستان و پاکستان که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تاکید بر اینکه جوانان با ایمان می‌توانند حرکت‌های گسترده‌ای را در دنیا رقم بزنند، اظهار کرد: شناخت زمان یکی از نیازهای کنونی جوانان است که ابعاد مختلفی برای جوانان دارد.

وی بر بررسی نقشه‌های استکباری دشمن تاکید کرد و افزود: بسیاری از مردم پاکستان و هندوستان به اسلام علاقه‌مند هستند اما اکنون رخدادهایی در پاکستان انجام گرفته که مورد تعجب و تاسف است.

این مرجع تقلید با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان تصریح کرد: آمریکا برای حمله پاکستان به افغانستان هزینه‌های بسیاری کرد و اکنون با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مردم پاکستانی را به شهادت می‌رساند.

وی از نقش کنونی پاکستان در منطقه یاد کرد و گفت: نمایندگان پاکستان خواستار تعامل میان عربستان و ایران شده‌اند در صورتی که عربستان در فاجعه منا، حمله به یمن و یاری‌رساندن به آل خلیفه نقش داشته و نوکر آل‌خلیفه و آمریکاست.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه برخی از افراد پاکستانی برای کمک به آل‌خلیفه اقدام کرده‌اند، مطرح کرد: صهیونیست، عربستان و آمریکا حمله به سوریه، پرورش داعش و تکفیری‌ها را دنبال می‌کنند اما نظام اسلامی ایران مقابل این جریان‌ها ایستادگی می‌کند.

وی عامل کشتار شیعیان نیجریه را عربستان دانست و اضافه کرد: جوان‌ها باید بیدار باشند تا بتوانند مقابل کشورهای استکباری ایستادگی کنند.

آیت‌الله نوری همدانی بر اینکه همیشه مقابل پیامبران و نمایندگان الهی، ابولهب‌ها، ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها فعالیت داشته‌اند، اظهار کرد: جامعه اسلامی باید حرکت خود را بدون توجه به افراد ناآگاه ادامه دهد تا بتواند به خواسته‌های خود برسد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبران الهی دوست و دشمن‌های مختلفی داشته‌اند، تصریح کرد: مسلمانان باید رسالت خود را شناسایی و به آن عمل کنند؛ نقشه‌های استکبار و ایادی آنها با پول نفت و گاز قوی‌تر می‌شود اما جهان اسلام باید با بیداری در میدان مبارزه حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان پاکستان و هندوستان با یکدیگر متحد شوند آمریکا جرات نمی‌کند صدمه‌ای به مردم این کشورها برساند اما برای اتحاد باید دیدگاه‌های خود را نسبت به توانایی‌ها اصلاح کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نظام اسلامی از توانایی‌های خود برای تقویت اتحاد جهان اسلام استفاده می‌کند، عنوان کرد: خداوند به افرادی که در راه حق گام بردارند کمک و آنها را بر شیاطین غالب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پاکستان نزدیک به 200 میلیون جمعیت دارد عنوان کرد: این کشور می‌تواند با استفاده از اتحاد گام‌های مناسبی را در راستای تحقق اهداف جهان اسلام بردارد اما مسلمانان این کشور باید پیشوایی را انتخاب و همراه او اهداف را دنبال کنند.

آیت‌الله نوری همدانی از جایگاه رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: مسلمانان هندوستان باید برای خدا به صورت آزادانه دین اسلام را تبلیغ کنند، اگر در صف اسلام حرکت کنیم به موفقیت می‌رسیم.

وی یادآور شد: سران استکبار خواسته‌های دنیایی خود را دنبال می‌کنند؛ با توجه به بیداری مردم اگر این افراد ساکت باشند جایگاه خود را از دست می‌دهند به همین علت برای تبلیغ تفکرات نادرست خود از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

این مرجع تقلید به دستاوردهای نظامی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: در مکتب پیامبران راهی جز جهاد وجود ندارد، اکنون حضور میلیون‌ها جوان عاشق شهادت سبب تامین امنیت ایران شده است که این جمعیت روز به روز بیشتر می‌شود تا زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) با نابودی استکبار فراهم شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com