کد خبر ۳۴۲۵۵ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲

انتقاد آیت الله نوری همدانی به مسئولان كشور پاكستان

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امروز در پیشاور پاکستان مشکلات زیادی وجود دارد و آن‌ها درگیری زیادی با تروریست‌ها دارند تصریح کرد: حرف ما به مسئولان در پاکستان این است اگر راست می‌گویید کشور خودتان را اداره کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با کارکنان وزارت دفاع با اشاره به اینکه انقلاب‌های زیادی در طول تاریخ به وقوع پیوسته اما انقلاب اسلامی تفاوت زیادی با آن‌ها دارد اظهارداشت: اسلام هرگز اجازه نمی‌دهد کرامت انسان زیر سوال رود و مردم زیر بار سیره فلان الملک‌ها بروند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه عده‌ای با حرم‌سرا‌ها و خدمه و تشریفات پیش از انقلاب حکومت می‌کردند اما مردم دچار فقر فرهنگی و اقتصادی بودند افزود: اسلام این مدل رژیم را قبول نمی‌کند و این حکومت نمایانگر استبداد در داخل کشور بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مدتی استکبار روسیه بر مردم مسلط بود عنوان کرد: در زمان فتحعلی شاه قاجار روسیه دو بار به ایران حمله کرده بود که جنگ اول به عهد نامه گلستان ختم شد اما امروز قوای انتظامی و نظامی بیدار است اما آن روز اینگونه نبود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جهاد و شهادت امروز در کشور وجود دارد و قوای نظامی ما با آرزوی شهادت خدمت می‌کردند گفت: دستگیری ملوانان آمریکایی در آبهای ایران در یک لحظه و انتشار تصویر آن‌ها که در دست ما بودند نشانه قدرت ما و قوای نظامی کشور است.


آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه پاکستان و به طبع آن چین اول به عربستان می‌روند و بعد به ایران می‌آیند به این مناسبت که مدعی هستند می‌خواهیم بین شما و عربستان صلح ایجاد کنیم گفت: دولت پاکستان به فکر حل مشکلات کشور خود باشد.

وی با بیان اینکه حکومت آل سعود قبیله‌ای است و برای زمان جاهلیت بوده است افزود: ابتدا باید بگویم ما در اسلام حکومت قبیله‌ای نداریم و دوم اینکه شما نوکر آمریکا هستید و پول نفت را در راه هوا و هوس آمریکا خرج می‌کنید، شما به یمن حمله کردید که قابل توجیه نیست، مردم یمن چند ماه است هزاران شهید در نتیجه این جنایت‌ها داده‌اند و مگر مردم خاطره فاجعه منا را فراموش می‌کنند؟

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امروز در پیشاور پاکستان مشکلات زیادی وجود دارد و آن‌ها درگیری زیادی با تروریست‌ها دارند تصریح کرد: حرف ما به مسئولان در پاکستان این است اگر راست می‌گویید کشور خودتان را اداره کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: به چین و پاکستان می‌گوییم می‌خواهید ما را با چه کسی آشتی دهید؟ با کشوری که همه دارایی‌اش را خرج تکفیری‌ها می‌کند و با اسرائیل هماهنگ است؟ مگر می‌شود با یزید و ابوجهل آشتی کرد؟ حق و باطل نمی‌توانند آشتی کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آن‌ها چون به محتوای انقلاب ما پی نبرده‌اند فکر می‌کنند ایران و عربستان دو دولت هستند که باید آشتی کنند خاطرنشان کرد: اینجا صحبت از کفر و ایمان است نمی‌شود میان این دو آشتی برقرار کرد. این اشتباه است و چین هم به این اشتباه افتاده است.

وی با بیان اینکه باید محتوای انقلاب را شناخت که دین و مذهب و ایمان است تصریح کرد: مردم ایران قبل از انقلاب مدتی زیر سیطره استکبار جهانی بودند اما انقلاب به ما شجاعت و فرهنگ داده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی استبداد حاکم بود و از معنویت و ایمان خبری نبوداما با انقلاب حکومتی بر اساس دین و عقیده مردم به وجود آمد گفت: در غیبت امام معصوم (ع) و بر اساس قرآن باید ولی فقیه بر جامعه حاکم باشد، کسی که قائم مقام امام معصوم باشد و ویژگی‌هایی مانند تقوا و عدالت را در حد بالایی داشته باشد، تقوا مرتبه‌ای پایین‌تر از عصمت است که ولی فقیه باید در این حد باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه حکومت در دوران غیبت باید در اختیار اسلام‌شناس و فقیه باشد افزود: ولی فقیه باید مجتهد در سطح بالا باشد و رای و تدبری داشته باشد که جامعه اسلامی را اداره کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در برابر دشمنان کینه توز فرد شجاعی لازم است که امروز آیت الله خامنه‌ای اینگونه هستند افزود: بر این اساس انقلاب اسلامی به وجود آمده است، قانون اساسی ما بر اساس قرآن می‌گوید در زمانی که امام زمان (عج) غایب است باید یک نفر فقیه شجاع که قائم مقام امام است زمام امور را به دست بگیرد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در کشورهای سوریه و عراق مشکلات به دلیل عدم وجود ولی فقیه عادل ایجاد شده است خاطرنشان کرد: مصری‌ها قیام کردند و قیام آن‌ها هم از الله اکبر آغاز شد اما چون دشمن دید ممکن است این انقلاب به نتیجه‌ای مانند ایران برسد با آن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و همراهانش برای لوث کردن این قیام‌ها تلاش کردند عنوان کرد: آن‌ها سیسی را که جلد دوم حسنی مبارک بود را به راس کار در مصر آوردند، آن‌ها می‌ترسند کسی مانند ایران به وجود آید و برای مقابله با انقلاب اسلامی ما به میدان آمدند.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com