کد خبر ۳۴۷۴۹ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵

45 برنامه متنوع و برگزاری 10 مراسم در 10 روستای خلجستان قم در دهه فجر

بخشدار خلجستان گفت: در ایام الله دهه فجر 45 برنامه متنوع در این بخش در حال اجراست و از ابتدای دهه نیز 10 مراسم هر شب در 10 روستای قم برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید داوود حاج حسینی بیان داشت: امسال نیز چون سال گذشته ستاد دهه فجر را در بخش خلجستان تشکیل داده ایم و طی برنامه ای با عنوان 10 شب 10 روستا هر شب شاهد اجرای برنامه در یک روستای بخش بوده ایم.


وی بیان داشت: دراین راستا شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مردم بخش نسبت به مراسم هایی که در 10 مسجد روستاهای خلجستان برگزار شد بودیم و این در حالی است که در برنامه های امسال نسبت به مردمی شدن جشن ها تاکید داریم.


وی افزود: در مراسم هایی که شب ها در 10 روستای بخش خلجستان برگزار می شود جمعی از مدیران استان قم حضور می یابند و در مورد نتایج انقلاب اسلامی و ثمره های آن سخنرانی می کنند و برنامه های متنوعی چون اجرای سرود و مسابقه نیز برای مردم برگزار می شود.


حاج حسینی یادآور شد: علاوه بر مراسم مذکور، 35 برنامه دیگر نیز به مناسبت دهه فجر در بخش خلجستان برگزار می شود که یکی از آن ها برگزاری مسابقات ورزشی چون طناب کشی، کوهنوردی، والیبال و فوتسال است که ویژه بانوان و آقایان تدارک دیده شده است.


وی بیان داشت: در مدرسه های بخش هم مراسم هایی برگزار می شود و اولیای دانش آموزان و مسئولان در این جشن ها شرکت می کنند.


وی هم چنین دیدار با خانواده شهدا و غبار روبی مزار شهدا، دیدارمسئولان بخش با امام جمعه، برگزاری نشست قرآنی و اجتماع طلاب و روحانیان بخش را از دیگر برنامه های مناسبتی دهه فجر در بخش خلجستان ذکر کرد.


بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.


ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.


مردم این بخش در دو حوزه کشاورزی و دامداری اشتغال دارند؛ این بخش دارای دو مجتمع گلخانه ای، یک ناحیه صنعتی و 100 واحد مرغداری است.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com