کد خبر ۳۴۹۱۱ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶

لاریجانی: بخش سلامت در بودجه 95 و برنامه ششم جزو اولویت هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شرایط پرستاران در آینده تغییر خواهد کرد گفت: در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه بخش سلامت را جزو اولویت ها خواهیم دید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی لاریجانی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن روز پرستار در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم بیان داشت: امیدواریم با توجه به این که پرونده هسته ای به سرانجام رسید در آینده شرایط کشور بهبود پیدا کرده و رفتارهای اقتصادی بهتر شود و درآمدها همچون درآمد پرستاران سامان یافته تر شود.


وی افزود: کار پرستاری کار بسیار دشوار و پر مشقتی است و پرستاران زمانی که با بیماران مختلف مواجه می شوند نباید تحت تاثیر آلام بیمار بر روی خود قرار گیرند بلکه باید به بیمار روحیه داده و در او نشاط ایجاد کنند.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط ما از نظر بهداشت و درمان در سه چهار سال قبل شرایط آشفته دارویی و درمانی بود ولی اکنون شرایط آرامی در بخش بهداشت و درمان حاکم شده است.


لاریجانی افزود: با تقدیم سند تحول سلامت باید منابع زیادی به این بخش خارج از عرف بودجه ها در نظر گرفته می شد ولی کار مهمی صورت گرفت و درصدی از یارانه ها به بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرد و بخشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز تخصیص یافت.


نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع 100هزار میلیارد ریال به بخش سلامت داده شد و وزیر بهداشت نیز تلاش زیادی در این زمینه داشت.


وی همچنین ابراز داشت: وزیر بهداشت شرایط جدیدی را برای پزشکان و پرستاران طراحی کرد و حقوق آن ها تغییر پیدا کرد و به نظر می رسد وی جزو وزیرانی با نمره خوب است و کار پرستاران را در مجلس و دولت پیگیر بود.


رئیس قوه مقننه بیان داشت: برخی نابسامانی ها در بخش سلامت وجود دارد و وصول نشدن طلب ها یکی از مشکلات در وزارت بهداشت است و زمانی که بخشی از درآمد وزارت بهداشت از سازمان های دیگر به موقع تامین نشود ظلمی به بدنه پزشکی و پرستاری کشور خواهد بود.


لاریجانی ادامه داد: لذا سیاست کلی در مجمع تشخیص مصلخت نظام برای سلامت نوشته شد که مدیریت این بخش به وزارت بهداشت داده شد و دولت باید سیاست کلی را اجرا و ساز و کار آن را فراهم کند.


لاریجانی گفت: سازمان تامین اجتماعی قول داده است تا سر موقع وجوه مربوط به وزارت بهداشت را بپردازد و نابسامانی های موجود باید علاج شود و معنا ندارد پرستاران چند ماه دیر حقوق خود را دریافت کنند.


وی افزود: احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم کار سنجیده ای بود و باید از بخش خصوصی پیمانکار این طرح تشکر کرد که بخش عظیمی از سرمایه را آورده است و اکنون طرح اولیه کار آماده شده است و امیدواریم تا سه سال دیگر شاهد افتتاح طرح باشیم.

 

منبع: ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com