کد خبر ۳۴۹۲۰ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۷
شهردار کلانشهر قم خبر داد:

تخصيص مطالبه ۴۵۰ ميلياردی شهرداری در بودجه سال آينده دولت

دكتر سقائيان نژاد شهردار قم گفت: مطالبات سنواتي شهرداري قم از دولت ۴۵۰ ميليارد تومان است كه بر اساس تفاهم‌هاي انجام شده در جدول بودجه سال آينده دولت تدبير و اميد اين مطالبات مورد توجه قرار گرفته و اميدواريم با تخصيص آن بتوانيم به نتايج مناسبي در شهر قم برسيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دكتر سقائيان‌نژاد عصر امروز در هشتمين جلسه شوراي اداري استان قم كه در تالار مركزي شهر برگزار شد، با اشاره به اينكه متوسط درآمد ساليانه هر خانواده در قم زير ۲۰ ميليون تومان است، مطرح كرد: وضعيت زيست محيطي شهر قم نگران كننده است و وجود صنايع آلاينده در ورودي‌هاي قم تهديدي براي مردم اين شهر محسوب مي‌شود.

شهردار قم با تاكيد بر لزوم رفع مشكل زيست محيطي استان قم افزود: از نظر مسئله زيست محيطي استان قم با مشكلات عديده اي روبرو است كه ورودي شهر از سمت كاشان به دليل سنگبري ها ريزگردهايي زيادي را براي شهر قم به همراه دارد و شهر را مورد تهديد قرار مي‌دهد.

وي در ادامه از درآمد هزار ميلياردي شهرداري قم در سال جاري ياد كرد و افزود: تاكنون ۵۰ درصد اين اعتبار تحقق داشته كه ۳۵۰ ميليون تومان آن به صورت نقد در اختيار شهرداري قرار گرفته است.

شهردار قم با بيان اينكه روزانه شهرداري قم بايد يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان سود بدهي‌هاي خود را پرداخت كند، خاطرنشان كرد: تكميل ۱۴ پروژه شهري قم نيازمند اعتباري بيش از سه هزار ميليارد تومان است به همين علت اگر بخواهيم مشكلات اين شهر را برطرف كنيم بايد از توجه مسئولان ملي به اين شهر استفاده كنيم.

وي يادآور شد: مطالبات سنواتي شهرداري قم از دولت ۴۵۰ ميليارد است كه بر اساس تفاهم‌هاي انجام شده در جدول بودجه سال آينده دولت تدبير و اميد اين مطالبات مورد توجه قرار گرفته و اميدواريم با تخصيص آن بتوانيم به نتايج مناسبي در شهر قم برسيم.

سقائيان‌نژاد با تاكيد بر اينكه شهرداري قم اكنون با مشكلات متفاوتي روبرو است، تصريح كرد: براي اينكه بتوانيم از ظرفيت‌هاي شهر قم به صورت گسترده‌تر استفاده كنيم بايد بخش‌هاي مختلف دولتي و غيردولتي از شهرداري حمايت‌هاي مادي مناسبي داشته باشند.

منبع: شهر نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com