کد خبر ۳۴۹۳۹ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

ناوگان جمع‌آوری زباله مکانیزه شهرداری قم به ۷۰ درصد رسید‌

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره از افزایش ۴۰ درصد ناوگان جمع‌آوری زباله اتوماتیک خبر داد و گفت: ناوگان جمع‌آوری زباله مکانیزه شهرداری قم از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و گروهای دوست‌دار محیط‌زیست در امر بازیافت زباله اظهار داشت: هر جا که کار را به سازمان‌های مردم نهاد و گروهای زیست محیطی سپرده‌ایم کار جلو رفته است و مردم هم با این گروه‌ها همراه شده‌اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه ناوگان جمع‌آوری زباله مکانیزه شهرداری قم از 30 درصد به 70 درصد رسیده است، افزود: این مسئله برای شهرداری هزینه داشته ‌و تلاش ما این است که از هزینه سایر بخش‌ها صرفه جویی کنیم تا بتوانیم کار را بهتر جلو ببریم.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی را با اداره‌کل صنعت، معدن، تجارت استان قم و شرکت شهرک‌ها داشته‌ایم، خروجی کارخانه‌ها باید رصد شود، بعضی از پسماندهای این صنایع می‌تواند مواد اولیه سایر صنایع باشد.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه عدم وجود شبکه بازیافت قوی و استفاده مجدد از پسماند صنایع سبب شده است که زباله بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: طرح احسان ماندگار هم که در پایان سال اجرایی می‌شود به‌همین منظور و به منظور استفاده مجدد از وسایل بلااستفاده و کاهش پسماند انجام می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در مدارس به‌دنبال ایجاد نگاه متفاوت دانش آموزان نسبت به پسماندهستیم، افزود: سازمان مدیریت پسماند آموزش‌های گوناگونی را در زمینه تفکیک زباله، زمان بیرون‌گذاشتن زباله و رطوبت گیری زباله به دانش‌آموزان استان قم داده می‌شود.

وی عنوان کرد: یک روز هفته در مدارس مناطق مختلف زباله‌های خشک جمع آوری می‌شود و در پایان هفته نمایشگاه کارهای دانش آموزان از همین اقلام بازیافتی در مدارس دایر می‌شود.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه دانش آموزان می‌توانند از این طرح الگوبرداری کرده و آن را در خانواده خود هم رواج دهند، افزود: به دنبال این هستیم که غرفه‌های بازیافت در سطح شهر را هم به مردم بهتر بشناسیم، در پایان هفته‌های طرح‌های ویژه‌ای از جمله اهدا کتاب و اهدا گل‌های آپارتمانی در ازای دریافت پسماند برای این غرفه‌های بازیافت ترتیب داده‌ایم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com