کد خبر ۳۴۹۵۳ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
حاشیه های برگزاری یک مراسم؛

دلیل غیبت آشتیانی و امیرآبادی در مراسم افتتاح پروژه های شهری چیست؟

صبح روز دوشنبه در حالی مراسم افتتاح 135 پروژه شهری شهرداری قم کلید خورد که همانطوری که پیش بینی می شد دو تن از 3 نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی از غایبان بزرگ این مراسم بودند ، در این میان عدم اطلاع رسانی و بی خبری برخی از اعضای شورای شهر نیز از افتتاح پروژه ها جالب توجه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام آشتیانی و احمد امیرآبادی در حالی از غایبان بزرگ  مراسم افتتاح پروژه های شهری بودند که به نظر می رسید تمامی  مسئولان استانی و  شهری در این مراسم حاضر باشند.

موضوع دیگری که در روزهای اخیر برخی از اعضای شورای شهر قم بر آن تاکید داشتند عدم اطلاع رسانی و بی خبری برخی از اعضای شورای شهر از بهره برداری برخی از این پروژه ها بود که صدای برخی از آن ها را نیز در آورد.

محمود مسگری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم در این باره به خبرنگار ما گفت: رسماً به ما اعلام نکرده‌اند اما شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از پروژه ها افتتاح خواهد شد که البته اولین جایی که باید همهٔ کارها با آن هماهنگ شود شورای شهر است که شورایی‌ها اطلاعی از این موضوع ندارند.

وی ادامه داد: نکته جالب‌تر این‌که برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نیز به صورت گزینشی دعوت‌شده‌اند که این موضوع نیز شائبهٔ انتخاباتی  و سیاسی بودن و همچنین استفاده از  پروژه های  شهری برای مقاصد جناحی را نشان می‌دهد که واقعاً جای بحث دارد.

این در حالی است که آشتیانی و امیرآبادی بیش از علی لاریجانی که به دلیل ریاست مجلس شورای اسلامی زمان های کمتری را در استان حضور می یابد، در استان حضور دارند و در ماه های گذشته نیز برای بررسی پروژه های شهری بازدیدی از پروژه های شهری داشتند.

هر چند که در این میان نباید از ریاست نماینده مردم قم در راس قوه مقننه به سادگی گذشت اما نباید این موضوع باعث تحت الشعاع قرار گرفتن سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شود .

به هر حال هماهنگی و انسجام بین مسئولان استانی می تواند زمینه ساز پیشرفت استان شود کما اینکه در طی 4 سال گذشته هر سه نماینده تلاش های بسیاری را برای آبادانی و رفاه شهر قم انجام داده اند.

این در حالی است که با توجه به حساسیت های ایجاد شده در بین مردم در خصوص اهداف جناحی در افتتاح این پروژه ها، این سوال بین مردم ایجاد شده است که دلیل عدم حضور دو نماینده دیگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی در افتتاح این پروژه ها چیست؟

از سوی دیگر انتخاب یک روزه سقائیان نژاد به عنوان شهردار قم آن هم در یک روز تعطیل(13 خرداد)  نیز باعث ایجاد حرف و حدیث های فراوانی شده بود به طوری که عباس ذاکریان عضو شورای اسلامی شهر قم 23 خرداد ماه امسال در گفتگو با خبرنگار ما در این باره گفته بود: آقای سقائیان نژاد اولین گزینه برای شهرداری قم بود، یعنی شورا اولین گزینه‌ای که پیگیری کرد وی بود و ما از تمام ظرفیت‌ها برای جلب رضایت وی استفاده کردیم ازجمله آقای لاریجانی، که زحمت زیادی در متقاعد کردن وی کشیدند، از ظرفیت ائمه جمعه و همچنین امام‌جمعه اصفهان هم بهره گرفتیم.

به هر حال انتظار می رفت مسئولان شهری برای ایجاد توازن و کاهش حاشیه ها و مهمتر از آن ایجاد وحدت و انسجام به نحو دیگری این پروژه ها را افتتاح می کردند به خصوص زمانی که اتوبان تهران - قم در دولت یازدهم همواره میزبان وزرای دولت بوده است.

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com