کد خبر ۳۲۰۵۶ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۱
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

برخی مسؤولان در مقابل هشدار نفوذ خود را به غفلت زده‌اند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز دنیا مدرن شده است و دشمنان بسیار راحت‌تر می‌توانند فرهنگ سوء را ترویج کنند، گفت: متأسفانه برخی مسؤولان عالی نظام پیشرفت را تنها در رابطه داشتن با غرب میسر می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در دوازدهمین نشست تخصصی مبلغات استان قم با موضوع تحلیل سیاسی اجتماعی از موقعیت زنان در خانواده و نظام اجتماعی اسلام در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: نشر معارف اسلامی جایگاه انبیا است تا بشریت را از چاه ظلمانی نجات دهند و به سمت نور هدایت کنند.

وی با بیان این که باید مسائل را بنا به ظرفیت زمانی که در آن هستیم مطرح کرد، اظهار داشت: امروز 13 آبان است و حوادث مهمی در این روز رخ داده که از آن جمله سخنرانی امام خمینی(ره) بر علیه قانون کاپیتولاسیون و رسوا کردن شاه و بیان ذلت رژیم شاهنشاهی است که همین اتفاق باعث دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) و تشدید جریان انقلاب اسلامی شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام خمینی(ره) مو به مو به آیا قرآن عمل می‌کرد، افزود: امام خمینی(ره) حافظ این سنگر بود که نگذارد سلطه استکبار بر مسلمین سایه بیندازد زیرا ایشان کفرستیز و استکبار ستیز بود و شجاعت و صیانت از دستورات اسلام در وجود ایشان موج می زد.

وی با اشاره به سخن برخی که می‌گویند در مجلس اباعبدالله(ع) نباید حرف سیاسی زد، گفت: خود حرکت امام حسین(ع) سیاسی بود زیرا با حکومت ظالم و دین گریز مبارزه کرد و زیر بار حکومت ظالم و نامشروع نرفتن را به ما آموخت و حرکت امام خمینی(ره) هم دقیقاٌ در همان مسیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله نفوذ از طریق برجام اشاره کرد و افزود: حضور غربی‌ها عامل نفوذ فرهنگی است به صورتی که مشاهده می‌کنید افتتاح رستوران‌های آمریکایی در تهران محل رفت‌وآمد دختران بد حجاب جوان شده است و فرهنگ غربی را ترویج می‌کنند.

وی با اشاره به تاریخ جنایات 200 ساله انگلیس در ایران، خاطرنشان کرد: مدتی سفارت انگلیس بسته بود و از شر آنها در امان بودیم اما الان با باز شدن سفارت شاهد رفت و آمد مرتب آنها هستیم و مطمئنا به دنبال آن نفوذ و جاسوسی هم خواهد بود.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای اخیر مرتب برای نفوذ هشدار می‌دهند اما عده‌ای خود را به غفلت زده‌اند و از طرف دیگر مقامات آمریکایی بسیار ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند ابزارهای ما در کشورهای اسلامی بسیار امیدوار کننده است و فضای مجازی و اینترنت کاملا از نظر فرهنگی در دل خانه‌ها نفوذ کرده است.

وی وظیفه مبلغان را در این وضعیت بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: باید مردم را توجه داد و به مردم گفت که امام حسین(ع) به این خاطر که از اسلام چیزی باقی نمانده بود قیام کرد و اگر اهداف قیام مشخص بشود خوایم دید که قیام امام حسین(ع) کاملاٌ سیاسی بود و عده‌ای مسلمان نماز خوان به خاطر عدم آگاهی امام حسین(ع) را کشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این که امروز دنیا مدرن شده است و دشمنان بسیار راحت‌تر می‌توانند فرهنگ سوء را ترویج کنند، افزود: متأسفانه برخی مسؤولان عالی نظام پیشرفت را تنها در رابطه داشتن با غرب میسر می‌دانند و می‌گویند اگر چیزی با این رابطه در تناقض باشد باید با آن مقابله کرد.

منبع:رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com