کد خبر ۳۴۹۶۳ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد

شرکت هنرمندان صنایع دستی قم در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از شرکت هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی با اشاره به غرفه استان قم در غرفه 17 سالن 38 این نمایشگاه اظهار کرد: دو تن از هنرمندان قمی در رشته‌های نگارگری، زیورآلات سنتی و گلیم به تولید زنده در فضای نمایشگاه خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در این نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی قم از جمله منبت چوپ، گلیم، سرمه دوزی، ترمه دوزی، چرم، هنر خرمهره تلفیقی، ظروف سفال و سرامیکی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین غرفه خانه تاریخی زند که از آثار ثبتی و شاخص استان قم است در سالن 39 نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران مستقر است.

رضایی با بیان اینکه این نمایشگاه بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های استان قم است، گفت: کلیپ اقلیم بهشت با معرفی اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری قم و تولید هنرهای دستی به سه زبان زنده دنیا تهیه شده است که در این نمایشگاه بین علاقمندان توزیع می شود.

وی افزود: کتاب صنایع دستی با نام دستان ماندگار و اقلام فرهنگی از جمله نقشه و بروشور اماکن ثبتی و شاخص میراث فرهنگی در نمایشگاه عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: در غرفه این اداره کل نمایشگاهی از تصاویر جاذبه‌های زیارتی، تاریخی و گردشگری شاخص استان قم از جمله حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، خانه تاریخی زند، مقابر گند سبز، تپه قلی درویش، کاروانسرای دیرگچین، مناطق نمونه گردشگری از جمله بخش کهک، طرلاب و حوض سلطان برپا شده و دو تن از راهنمایان گردشگری توضیحاتی در خصوص این اماکن ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری قم گفت: در این نمایشگاه به ارائه بسته‌های حمایتی دولتی از بخش خصوصی صنعت گردشگری و هتل داری، ترغیب سرمایه گذاران معرفی ظرفیت‌های استان قم در حوزه گردشگری، تبیین جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر در جامعه خواهیم پرداخت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com