کد خبر ۳۴۹۷۳ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
معاون امور اجتماعی بهزیستی اعلام نمود:

پذيرش 215 كودك خياباني در طی 11 ماه در قم

مریم عليشيري معاون امور اجتماعی بهزیستی در جلسه شورای معاونین از پذيرش و ساماندهي تعداد 215 كودك كار و خيابان در مركز كودكان خياباني در 11 ماه سال 94 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، معاون امور اجتماعی بهزیستی قم، با اشاره به اين موضوع كه جمع آوري كودكان كار و خيابان از  جمله وظايف شهرداري مي باشد عنوان نمودند در 11 ماه سال 94 تعداد 215 كودك كار و خيابان در مركز كودكان خياباني بهزيستي  پذيرش شده اند.


وی در ادامه گفت: اين كودكان با دريافت خدمات اقامتي، مددكاري، مشاوره اي، آموزشي و... از مركز ترخيص و با پيگيريهاي بعدي در خصوص مشكلات و نيازهاي خانواده هاي آنها اعم از معيشتي، درماني، تحصيلي، آموزشي، حرفه اي و اشتغال به توانمندي مي رسند.


علیشیری افزود، در اكثر موارد خانواده هاي اين كودكان به دليل كسب درآمد بيشتر از محل فعاليت كودك، تمايلي به همكاري با بهزيستي در راستاي توانمندسازي خود ندارند و عملاً اقدامات و پيگيريهاي همكاران مركز بي نتيجه مي ماند.


معاون امور اجتماعی بهزیستی ضمن اشاره به شروع به كار مركز روزانه حمايتي آموزشي كودك و خانواده از آبان ماه سال جاري در استان  گفت: كارشناسان مركز با مراجعه به محل تردد و فعاليت كودكان كار و خيابان، نسبت به ارائه خدمات در محل و تشريح فعاليتهاي مركز و نوع خدماتي كه مي توانند اين كودكان دريافت نمايند مي پردازند.


وی همچنین افزود: بعد از جذب اين كودكان نسبت به تشكيل پرونده براي آنها و خانواده هاي ايشان اقدام نموده و با ارائه خدمات مددكاري، مشاوره اي، آموزشي، حمايتي، مهارت آموزي و ... سعي در توانمندسازي و ساماندهي مناسب اين كودكان و خانواده آنها مي نمايند.  


عليشيري در پایان گفت: كليه خدمات مركز به صورت رايگان ارائه مي شود و  مهمترين هدف طرح حمايتي آموزشي كودك و خانواده را كنترل و كاهش آسيبهاي اجتماعي، حمايت از حقوق كودكان و پيشگيري از سوء استفاده احتمالي از آنها توسط افراد سودجو و تحكيم بنيان خانواده می باشد.

 

منبع: فردو نيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com