کد خبر ۳۴۹۹۰ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

واحدهای آلاینده متراکم بزرگترین تهدید زیست محیطی قم محسوب می شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وجود واحدهای آلاینده صنعتی متراکم بزرگترین تهدید زیست محیطی استان به شمار می آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید رحمان دانیالی روز چهارشنبه در همایش اسلام و محیط زیست در سالن دکتر قربانیا دانشگاه شیخ مفید(ره) قم، اظهار داشت: قم با داشتن بیش از دو هزار واحد صنعتی متراکم ترین استان صنعتی کشور از حیث داشتن واحدهای آلاینده محسوب می شود.


وی با بیان اینکه قم از حیث ریزگردها نیز مطابق آمار و ارقام علمی احصا شده به عنوان مرکزیت و کانون ریزگردها در کشور شناخته می شود، افزود: برغم همه محدودیت ها و مشکلاتی که قم از نظر زیست محیطی از آن برخوردار است، این استان بزرگترین استان تالابی کشور به شمار می آید.


وی همچنین با بیان اینکه 10 درصد از مساحت قم را تالاب ها تشکیل می دهند، افزود: این رقم نسبت به میانگین کشوری پنج درصد بالاتر است.


وی همچنین با تاکید بر هم افزایی و همکاری دستگاه های مختلف با محیط زیست در راستای بهبود شرایط محیط زیست استان، تصریح کرد: در صورت مساعدت همه دستگاه های مربوطه با محیط زیست 25 درصد از عرصه خاک قم از بلایا و آسیب های مختلف طبیعی و غیر طبیعی حفاظت خواهد شد.


دانیالی همچنین واقع شدن سه درصد از کل معادن کشور در قم را از جمله ظرفیت های طبیعی این استان توصیف کرد و افزود: رسیدن به اهداف خاص و ویژه زیست محیطی کشور که مورد تاکید و اشاره قرآن و متون دینی نیز است، بدون همدلی و همزبانی امکانپذیر و میسر نیست.


همایش اسلام و محیط زیست، به عنوان پیش نشست همایش بین المللی محیط زیست، فرهنگ و دین که اردیبهشت ماه سال 95 در سازمان محیط زیست برگزار می شود، به همت سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین تعدادی از مراکز و نهادهای حوزوی از جمله جامعه المصطفی، موسسه موضوع شناسی احکام فقهی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در سه پنل تخصصی شامل «محیط زیست و نهادهای حوزوی»، «محیط زیست و اخلاق، اقتصاد و معارف اسلامی» و «محیط زیست و فقه و حقوق» در سالن دکتر قربان نیا دانشگاه شیخ مفید(ره) قم برگزار شد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com