کد خبر ۳۴۰۸۲ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
با مشارکت 70 موسسه پژوهشی

نمایشگاه طلایه‌داران نقد وهابیت در قم افتتاح شد

نمایشگاه طلایه‌داران نقد وهابیت با مشارکت 70 موسسه پژوهشی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دبیر علمی نمایشگاه طلایه‌داران نقد وهابیت پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه کشورهای همسایه ایران هر کدام به نوعی با بحران‌های تکفیر، تروریست و وهابیت روبرو هستند، گفت: پدیده داعش در آفریقا، آسیا و اروپا دارای پیروانی است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی علیزاده‌موسوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در ثبات و اقتدار و به دور از ناامنی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه تمام جریان‌های تکفیری به نوعی با عربستان ارتباط دارند، افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای زیادی با ایجاد موج سوم اسلام‌هراسی و مرتبط با این کشور افتتاح شده‌ است.

این مسئول اتحاد جریان‌های تکفیری را مورد اشاره قرار داد و گفت: جریان قطبیه برای مثال هیچگاه با وهابیت به اتفاق نظر نرسیده است، اما امروز شاهد وفاق و تجمیع این دو جریان در سوریه هستیم.

علیزاده افزود: موسسات فعال در این زمینه باید در شناخت فعالیت‌های خود، فضای موجود و ظرفیت‌شناسی گام‌های موثری بردارند.

وی با بیان اینکه اول بهمن‌ماه همایش تخصصی نقد وهابیت در قم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سه کمیسیون تخصصی در مواجهه با وهابیت در حوزه‌های تحقیق، آموزش و تبلیغ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

شایان ذکر است، این نمایشگاه از 27 دی‌ماه تا اول بهمن‌ماه صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و بعدازظهرها از ساعت 15 الی 19 در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برای بازدید علاقمندان دایر است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com