کد خبر ۳۵۰۵۰ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸

اتوبوس های ویژه جانبازان و معلولان در قم راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه اندازی اتوبوس های جدید در این شهر ویژه جانبازان و معلولان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) از روابط عمومی شهرداری قم، سعید امراللهی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: 10 دستگاه اتوبوس به صورت آزمایشی در حال حاضر کار خود را در این زمینه آغاز کرده اند و فضا برای سوار شدن جانبازان و معلولان به اتوبوس ها فراهم شده است.


وی بیان کرد: این کار توسط طراحان سازمان اتوبوسرانی انجام شده است و در آینده نزدیک در دیگر خطوط اتوبوسرانی نیز این اتوبوس ها دائر می شود.


وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدام های این سازمان، جداسازی محل استقرار خانم ها و آقایان در فضای داخلی اتوبوس هاست که در حال حاضر این کار در 160 دستگاه اتوبوس در شهر قم انجام شده است.


امراللهی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهردای، طرح ایجاد کتابخانه در اتوبوس ها نیز انجام شده است.


مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه کرد: در این طرح حدود دو هزار نسخه کتاب در اتوبوس ها توزیع شده است تا مردم بتوانند از فرصت سفر شهری بهترین استفاده را کنند و به مطالعه مشغول باشند.


وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدام های دیگر این سازمان، تهیه منشور اتوبوسرانان و شهروندان است که در راستای استفاده بهینه از حمل و نقل عمومی در مکان های عمومی نصب شده است.


وی همچنین گفت: طرح اجرای آزمایشی اعلام هوشمند ایستگاه در 10 دستگاه اتوبوس انجام شده که به صورت آزمایشی است و بر اساس آن، سامانه مذکور هنگام رسیدن به ایستگاه نام ایستگاه و ایستگاه بعدی را اعلام می کند.


مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: این طرح به منظور آشنایی با مسیرها و همچنین استفاده روشندلان در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبار سایر اتوبوس ها نیز به این سامانه مجهز می شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com