کد خبر ۳۵۰۵۴ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
مدیرکل بهزیستی استان قم:

۹۷ درصد آمار ازدواج در روستاهای قم موفق بوده است

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه تنها ۳ درصد از ازدواج‌ها در روستاهای قم به طلاق ختم شده‌اند، گفت: ۹۷ درصد ازدواج ها در روستاهای قم موفق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رضا سلیقه در نخستین نشست تخصصی نقش حوزه علمیه و علماء در کاهش سیر طلاق که صبح ديروز در سالن جلسات بهزیستی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسه باید شروع یک‌سری جلسات مستمری بین بهزیستی و حوزه‌های علمیه باشد، اظهار داشت: این جلسات می‌تواند اتاق فکری باشد که مسائل و مشکلات اجتماعی بررسی شده و به عنوان معیار در نظر گرفته و در استان‌های دیگر پیاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه استان قم از پتانسیل حضور مراجع و علما بهره‌مند است، افزود: می‌توانیم از پتانسیل استان قم در سایر استان‌ها استفاده کرد و برای کاهش این سیر روبه رشد آمار طلاق گام برداشت.

سلیقه با بیان اینکه ما برای بحران‌های طبیعی مدیریت بحران داریم، عنوان کرد: در بحث کاهش طلاق و امور از این دست ما کمبود یک مدیریت بحران اجتماعی را احساس می‌کنیم.

وی افزود: دبیرخانه‌ای توسط بهزیستی تشکیل شده که طلاق‌های توافقی به این دبیرخانه ارجاع داده می‌شود که حدود یک سوم این افراد به سازش منجر شده است.

سلیقه با بیان اینکه یکی از روش‌های پیشگیری، آموزش‌های قبل از ازدواج است، بیان کرد: شروع این حرکت با همکاری بین بهزیستی و سازمان ورزش و جوانان آغاز شده و به‌دنبال این هستیم که آموزش‌های مداوم در این زمینه انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه هر‌جا که توسعه ایجاد کردیم اما پیوست فرهنگی نبوده آسیب دیده‌ایم، عنوان کرد: باید بحث‌های فرهنگی به‌عنوان اولویت مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کمترین آمار طلاق در روستا با 3 درصد بوده و 97 درصد ازدواج ها روستاهای قم موفق بوده است، عنوان کرد: روستاها به این دلیل که بافت سنتی خود را حفظ کرده کمتر به این معضل گرفتار شده است.

سلیقه با اشاره به اینکه هر چقدر بتوانیم المان‌های زندگی اسلامی را افزایش دهیم آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: هر جایی از فرهنگ اصیل خود فاصله گرفته‌ایم آسیب‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهدهای کودک به‌عنوان یکی از مراکز مهم رصد شده است، خاطرنشان کرد: آمار مستدل داریم که 40 درصد مراکز مهدهای کودک قم بدون مجوز هستند، چیزی که در این مراکز آموزش داده می‌شود آسیب ایجاد می‌کند.

سلیقه با بیان اینکه کودک در هر سنی نیاز به آموزش‌های خاصی دارد، عنوان کرد: 85 مهد کودکی که زیر مجموعه بهزیستی هستند باید براساس پکیج‌های خاصی که براساس آموزش‌های روانشناسی کودکان طراحی شده باید فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ارتباط با مبنای کارشناسی و اصلی آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و باید در این زمینه ورود پیدا کنیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com