کد خبر ۲۸۴۰۴ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم خبر داد

تهیه نقشه GIS تأسیسات آبرسانی روستاهای قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، بهره‌گیری از GIS در صنعت آب و فاضلاب را بسیار مفید و کاربردی دانست و گفت: بیش از 90 درصد نقشه‌های GIS تأسیسان آبرسانی روستاهای استان تهیه شده است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، علیجان صادق‌پور با بیان اینکه باید از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود، اظهار کرد: شرکت آبفار قم در این راستا و در مسیر خدمت رسانی مطلوب‌تر به روستاییان بهره‌گیری از دانش روز و تکنولوژی‌های نوین را در دستور کار قرار داده است.
وی به برخی فعالیت‌های این شرکت اشاره کرد و تهیه نقشه GIS از تأسیسات آبرسانی روستاهای قم که شامل مخازن، شبکه‌های توزیع، حوضچه‌ها، خطوط انتقال، چاه‌ها و کنتور‌های مشترکین می‌شود و همچنین تهیه نقشه حریم تمام تأسیسات را از جمله این فعالیت‌ها نام برد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تصریح کرد: استفاده از این روش نوین علاوه بر اینکه از لحاظ زمان بسیار مقرون به صرفه است، در حفظ منابع و امکانات نیز بسیار مفید خواهد بود.

وی سیستم GIS را بسیار مفید و کاربردی در صنعت آب و فاضلاب دانست و افزود: برای دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه‌ها و خدمات‌دهی بهتر و همچنین به روز کردن اطلاعات موجود می‌توان از این سیستم استفاده کرد.

صادق‌پور با بیان اینکه بیش از 90 درصد نقشه‌های GIS تأسیسات آبرسانی روستاهای این استان تهیه شده است گفت: هدف نهایی استفاده از این سامانه پشتیبانی و تسریع برای تصمیم‌گیری پایه‌گذاری شده بر اساس داده‌های مکانی است.

وی ادامه داد: با استفاده از آنالیز اطلاعات حاصل از این سامانه توسط کارشناسان، برنامه‌ریزی مناسب صورت می‌گیرد و از بروز خسارات ناشی از عدم اطلاعات مکانی برای حفاری‌های جدید سازمان‌ها جلوگیری می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com