کد خبر ۳۵۰۹۲ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
مدیرکل ثبت احوال استان قم:

نرخ ولادت استان قم بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه قم رتبه ۱۱ کشوری را در نرخ ولادت داراست، گفت: نرخ ولادت استان قم بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، خلیل مرادی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال تعداد 20هزار و 131واقعه ولادت در استان قم به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد 1591 واقعه و معادل 9 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر با 105 است، افزود: به‌ازای ولادت هر 100 دختر ولادت 105 پسر به ثبت رسیده که میزان این شاخص در بازه طبیعی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ ثبت ولادت در استان قم در 9 ماهه سال 94 برابر با 22 بوده است، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان ولادت 22 نفر به ثبت رسیده است.

مرادی عنوان کرد: میانگین نرخ حاصل از ثبت ولادت در 9 ماهه سال 1394 کل کشور برابر با 20 است و استان قم با رتبه 11 در بین 31 استان کشور بالا‌تر از میانگین کل کشور قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه تعداد ولادت‌های ثبت شده به تفکیک چند قلوزایی در این بازه زمانی در استان قم 603 ولادت بوده است، خاطرنشان کرد: 292 واقعه چندقلوزایی به ثبت رسیده که از این میان 276 مورد دوقلو، 14 مورد سه‌قلو، یک مورد چهارقلو و یک مورد پنج‌قلو و بیشتر بوده است.

مرادی بیان کرد: نام‌های «امیرعلی»، «علی» و «محمدحسین» برای پسران و «فاطمه»، «زهرا» و «زینب» برای دختران بیشترین فراوانی را در استان قم دارا هستند که دو نام اول امیرعلی و فاطمه در کشور نیز اولین رتبه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد ولادت‌های استان قم در سال 94ولادت شهر و کمتر از 2 درصد ولادت روستایی بوده است، خاطرنشان کرد: معیار شهری و روستایی بودن در ثبت واقعه ولادت کد جغرافیایی محل سکونت مادر نوزاد و در صورت نامشخص بودن آن محل اقامت ولی است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com