کد خبر ۳۵۱۲۷ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان قم:

نمایشگاه عرضه محصولات صادراتی استان قم در عراق برپا می‌شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه محصولات صادراتی استان قم در عراق، گفت:به دنبال این هستیم که مرکزی را در عراق در شهرهای بغداد یا نجف ایجاد کنیم که محل ورود تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حسن آقاجانی در جلسه کارگروه توسعه صادرات که عصر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی محصولات استان قم در کشور عراق، اظهار داشت: چند زمین از سوی مسئولان عراقی معرفی شده است و بررسی را روی محل قرارگیری نمایشگاه در حال انجام است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان قم افزود: همزمان پیگیری‌های اخذ مجوز برگزاری نمایشگاه از سوی سازمان صنایع و معادن در حال انجام است و امید داریم برای برگزاری نمایشگاه دائمی حرکتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق گیلان مرکزی را در آستاراخان برای ورود به بازار روسیه ایجاد کرده است، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که مرکزی را در عراق در شهرهای بغداد یا نجف ایجاد کنیم که محل ورود تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قم باشد.

آقاجانی با اشاره به اینکه در شهر نجف توزیع محصولات به صورت بورس ومنطقه‌ای است، بیان کرد: به این صورت که مثلا یک خیابان بورس کفش است و اما به دنبال این هستیم که نمایشگاهی در این کشور ایجاد شود که بتوانیم همه محصولات را در قالب آن ارائه دهیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه اولین اولویت برای این اقدام این است که امنیت نمایشگاه و صادرکنندگان درعراق تامین شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است که جایی خریداری نشود و اول جایی را اجاره کنیم و ببینیم که موفق هستیم یا نه و بعد آن را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که این نمایشگاه هم مانند بازارچه جده امروز بی‌استفاده بماند، افزود: اگر می‌خواهیم که رشد کنیم باید این نمایشگاه‌ها را در بغداد برپا کنیم، بغداد مرکز خرید است و همه شهر‌های برای خرید به این شهر می‌آیند و در شهرهایی مانند کربلا و نجف ما مانند بغداد بازار فروش نخواهیم داشت.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com