کد خبر ۳۵۱۷۳ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
مدیرکل حمل ونقل وپایانه‌های استان قم:

سامانه جامع حمل ونقل هوشمند در آزاد راه قم- تهران فعال می‌شود

مدیرکل حمل ونقل وپایانه‌های استان قم گفت: با راه‌اندازی ۱۱ دوربین ثبت تخلف، نخستین فاز سامانه جامع حمل ونقل هوشمند کشور در محور آزادراه قم- تهران اجرایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به‌نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های استان قم، ابوالفضل جمالی اظهار داشت: نخستین فاز طرح جامع حمل ونقل هوشمند کشور با نصب و راه‌اندازی 11 دوربین ثبت تخلف در محور آزاد راه قم- تهران و 4 دوربین در محور آزاد راه قم- کاشان عملیاتی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با اشاره به نصب و راه‌اندازی 2200 دوربین ثبت تخلف در کشور در طول سه سال آینده افزود: طرح جامع حمل ونقل هوشمندکشور که با هدف نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از باری ومسافری و همچین کنترل ترافیک عبوری و تخلفات راهنمایی و رانندگی در محورهای برون شهری برنامه ریزی شده است اطلاعات دریافتی از دوربین‌های ثبت تخلف و همچنین باسکولهای توزین در حین حرکت  (wim) و دوربین های پلاک خوان و اضافه تناژ را متمرکز می‌کند.

وی افزود:دوربین‌های نصب شده علاوه بر ثبت تخلف سرعت قادر به رهگیری تخلفاتی از قبیل کمربندی ایمنی، نوشیدن در حین رانندگی و عدم رعایت فاصله طولی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با بیان اینکه تا پایان سال دوربین‌های فعال در محورهای قم - سلفچگان، جعفریه، کمربندی اراک، به این سامانه متصل می‌شود از نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف در محور آزاد راه قم- گرمسار و محور قدیم قم – تهران خبر داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com