کد خبر ۳۵۲۰۹ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

تخصیص اعتبار ۲۳۰ میلیون یورویی برای اجرای پروژه آبرسانی از سرشاخه‌های دز به قم

رئیس قوه مقننه با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به شهر قم و مناطق تابعه گفت: اعتبار ۲۳۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی از سوی مقام معظم رهبری برای این مسئله در نظر گرفته شده که پس از آن پروژه به سرعت اجرایی و آب سرشاخه‌های دز به منطقه منتقل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی لاریجانی ديشب در جمع مردم منطقه امامزاده ابراهیم در مسجد حضرت ابالفضل(ع) قم با اشاره به مسائل و مشکلات کشور در سال‌های اخبر اظهار داشت: بخشی از این مشکلات از جمله بیکاری و گرانی به علت اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده اما همواره مسائل شهر مقدس قم جزو دغدغه‌های من بوده و از جایگاه خودم در چند سال اخیر برای آبادانی شهر تلاش کردم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه و آبادانی قم یک وظیفه فرا ملی بوده چون این شهر مرکز جهان تشیع است افزود: مسئله گازرسانی به روستاهای اطراف و منطقه پردیسان از مهم‌ترین پروژه‌هایی بوده که در قم صورت گرفته است در این راستا نیز با وزیر نفت مذاکراتی صورت گرفته و تا سال آینده روستاهای قم دارای نعمت گاز می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به شهر قم و مناطق تابعه تصریح کرد: اعتباری حدود 230 میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی از سوی رهبر معظم انقلاب برای این مسئله در نظر گرفته شده است که پس از آن پروژه به سرعت اجرایی و آب سرشاخه‌های دز به منطقه منتقل شد.

به گفته رئیس قوه مقننه پروژه مترو نیز از طرح‌های مهم شهر است که با اختصاص بخشی از اعتبارات تاکنون حدود 7 کیلومتر از این پروژه احداث شده ولی هنوز برای ادامه آن نیاز به اعتبارات بیشتری است.

وی با بیان اینکه گشایش‌های اقتصادی اخیر می‌توانیم در قالب فاینانس از سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده کنیم به مسائل پیش روی حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در این راستا با کمک خیرین و دولت 6 پروژه نیمه تمام بیمارستانی اجرایی شود که خوشبختانه هم اکنون در حال تکمیل است.

لاریجانی با اشاره به کمبود امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه نیروگاه قم گفت: در این منطقه زمین برای اجرای پروژه کم است اما باید با برنامه‌ریزی جدی این مشکل را حل کرد تا در آینده شاهد اجرای پروژه‌های جدید و مهم باشیم.

وی با انتقاد از موضوعات مطرح شده در رابطه با تقسیم شهر قم افزود: امروز رهبر معظم انقلاب فرمودند که غرب با شیطنت به دنبال ایجاد تفرقه در کشور است حال ما نباید بگذاریم که این موضوع در قم نیز انجام شود بنابراین ما در شهر مقدس قم این طرف رودخانه و آن طرف رودخانه نداریم و همه مردم شهر برای ما عزیز هستند و مکلف به تأمین امکانات برای همه آن‌ها هستیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com