کد خبر ۳۵۲۱۲ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
نماينده مردم قم در مجلس مطرح کرد:

حجت الاسلام آشتياني: هیچ اختلافی بین جامعه مدرسین و اصولگرایان وجود ندارد/جامعه مدرسین قرار نبود لیست را ارائه دهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه مدرسین قرار نبود لیست را ارائه دهد،گفت: هیچ اختلافی بین جامعه مدرسین و اصولگرایان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش اصولگرایان مدرسه معصومیه با اشاره به اینکه مجلس دهم از جایگاه خاصی برخوردار است و همه امیدها به این مجلس است، اظهار داشت: اگر بخواهیم آن موضع که خواست رهبری و اسلام است رعایت شود باید کسانی که نسبت به ارزش‌های اسلامی تعبد دارند را به مجلس بفرستیم که در این صورت مجلس خوب و سالمی خواهیم داشت.

وی با اشاره به مجلس نهم ادامه داد: در مجلس نهم اصولگرایان در دو بخش قرار گرفتند که برای مواضعی که لازم بود به صورت قوی و منسجم مانند مواضع سیاست خارجی ایستادگی کنند و تصمیم درستی اتخاذ شود رأی کم می‌آوردیم و به مشکل می‌خوردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیئت رئیس نقش بسیار مهمی در مجلس دارد و باید سازوکار قوانینی که برای تصویب به مجلس می‌آید را آماده کند، افزود: در قضیه برجام تلاش دولت این بود که برجام به مجلس نیاید و مجلسیان در حد معاهده‌ها و قراردادها بیشتر دخالت نکنند اما با فشار مجلس و دستور حضرت آقا برجام بر مجلس آمد.

وی اضافه کرد: در آن زمان کمیته‌ای 15 نفره با ریاست زاکانی برای بررسی کامل برجام که نزدیک 200 صفحه بود تشکیل شد و این کمیته سخنان منتقدین و موافقین برجام را به‌طور کامل گوش می‌داد؛ روزی که برجام تصویب شد بیشتر اعضای این کمیته حضور نداشتند و موضوعی که به 30 سال آینده کشور و سرنوشت هسته‌ای کشور بستگی دارد در 20 دقیقه جمع‌آوری شد و رأی آورد که این نشان از وجود برخی سیاست‌های حاکم بر مجلس می‌باشد و امیدواریم کمیته‌ای در مجلس دهم باشد تا مطالبات برجام را پیگیری کند.

آشتیانی با اشاره به وجود لیست جامعه مدرسین و اصولگرایان بیان کرد: شورای هماهنگی اصولگرایان از سال‌های قبل تشکیل‌شده و با یکدیگر ائتلاف داشتند و بعد از انتخابات ریاست جمهوری این شورا در کل کشور با یکدیگر متحدتر شدند؛ از طرفی هم جامعه مدرسین دارای سوابق انقلابی می‌باشد ولی بنا نبود جامعه مدرسین امسال لیستی را منتشر کند.

وی در ادامه افزود: چند ماه قبل جلسه‌ای که داشتیم و در آنجا ورود کردن و یا نکردن جامعه مدرسین مطرح شد که در آن جلسه آیت‌الله یزدی با استناد به دلایلی اعلام کردند که نباید ورود کنیم و در آخر هم با مشورت‌ها رأی آورد که در صورتی که لیستی از سوی اصولگرایان اعلام نشد جامعه مدرسین ورود کند؛ اما بعد از اعلام لیستی از سوی جامعه مدرسین شورای هماهنگی اصولگرایان خدمت آیت‌الله یزدی رسیدند که فرمودند شما به لیستی که خود اعتقاددارید اعلام کنید.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه هیچ اختلافی بین جامعه مدرسین و اصولگرایان وجود ندارد، عنوان کرد: برخی از افرادی که در شورای اصولگرایان هستند از افراد انقلابی جامعه مدرسین حمایت می‌کنند و هیچ اختلافی در بین آن‌ها نیست.

وی با اشاره به نوع تعامل دولت و مجلس با یکدیگر گفت: مجلس باید شجاع، سالم و صادق باشد و نمایندگان مجلس هم باید استقلال ستیز، رصد کار دشمن، شجاع، متعهد و صادق باشند؛ با اهدافی که مجلس دارد و این خصایصی که در نمایندگان باشد اگر کاری که دولت در حال انجام آن هست مغایر با اسلام و قانون نظام باشد مجلس سریع وارد عمل می‌شود و جلوی این کار را می‌گیرد و آن برنامه را محدود می‌کند.

آشتیانی ادامه داد: مجلس یک ضوابط و معیارهایی دارد که اگر دولت در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و... در آن‌سو حرکت کند مجلس هم او را حمایت می‌کند.

 

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com