کد خبر ۳۵۳۱۱ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
طی سالجاری؛

۵۵۰ روستایی در قم باسواد شدند/ پرداخت ۶۸۰ هزار تومان پاداش قبولی

معاون نهضت سواد آموزی استان قم از باسواد شدن ۵۵۰ روستایی طی سال‌جاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا اظهار داشت: طی سال‌جاری در سه دوره فعالیت‌های آموزشی نهضت سوادآموزی در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد تعداد ۵۵۰ نفر از روستاییان در کلاس‌های سواد آموزی جذب و در حال آموزش هستند.

وی گفت: برای رشد و پیشرفت برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی در روستا‌ها و مناطق حومه استان آمادگی داریم تا از اعضای باسواد خانواده که حداقل دارای مدرک دیپلم هستند یا دانش آموزانی والدین بی‌سواد دارند به عنوان آموزش دهنده استفاده کنیم.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش قم عنوان کرد: به افرادی که در دوره سوادآموزی ثبت نام و شرکت کرده‌اند پس از قبولی در دوره، مبلغ ۱۳۴ هزار تومان به عنوان پاداش به فرد آموزش گیرنده پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: برای روستائیانی که به دلایل اشتغال امکان حضور مستمر را در دوره سوادآموزی ندارند طرح خودآموز اجرا می‌شود به این صورت که اقلام آموزشی و لوح فشرده دروس دوره سوادآموزی را که حدود ۴۰۰ ساعت آموزش است در اختیار آموزش دهنده قرار می‌دهیم.

پرداخت ۶۸۰ هزار تومان به عنوان پاداش قبولی به سوادآموزان
حجت الاسلام قاسمی‌نیا عنوان کرد: سوادآموزان روستایی می‌توانند با پشتیبانی و حمایت آموزشی یکی از اعضای باسواد خانواده در امتحانات پایانی معاونت سوادآموزی شرکت کنند و پس از قبولی مبلغ ۶۸۰ هزار تومان به عنوان پاداش قبولی دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها، دهیاران، به ورزان خانه بهداشت، طلاب، کارمندان دولت و دانشجویان مستقر در روستا‌ها درخواست می‌شود که اعضای بی‌سواد روستا را به سوادآموزی تشویق و خود نیز در صورت تمایل می‌توانند به عنوان آموزش در این حرکت فرهنگی و آموزشی شرکت کنند و تمام مدارس مقاطع تحصیلی در روستا‌ها نیز آماده ثبت نام و آموزش به افراد بی‌سواد روستا‌ها هستند.

معاون نهضت سوادآموزی استان قم گفت: در همین رابطه از معلمان ساکن روستا‌ها دعوت می‌شود تا در آموزش سواد به روستائیان تلاش کنند و حق الزحمه آنان بر اساس حق التدریس غیر موظف پرداخت می‌شود.

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com