کد خبر ۳۴۵۶۳ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

قم مهاجرپذیرترین استان کشور است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، استان قم را مهاجرپذیرترین استان کشور دانست و این امر را سبب ایجاد بی‌نظمی و اختلاف در آمارهایی همچون تعداد بی‌سوادان استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احد جمالی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، گفت: حرکت کشور به سمت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: با ورود امام خمینی به کشور در آغاز دهه فجر شعر «دیو چو بیرون رود فرشته درآید» محقق شد چون با ورود فرشته انقلاب، دیو جهل و ستم از این کشور خارج شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم خاطرنشان کرد: پیشرفت بی‌نظیر علمی کشور که تعجب همه دنیا را برانگیخته یکی از دستاورهای بزرگ انقلاب اسلامی است که باید برای حفظ و توسعه آن تلاش کنیم.

جمالی با تاکید بر مسئله آموزش همگانی ابراز کرد: سوادآموزی هم دستور شرع است هم از اساسی‌ترین حقوق هر انسان؛ بنا بر این مسئولان مربوطه نباید اجازه دهند کسی از این نعمت محروم بماند.

وی افزود: شاید ما نتوانیم بی‌سوادی را به شکل مطلق ریشه‌کن کنیم اما توانایی ریشه‌کن کردن آن را در حد نزدیک به مطلق داریم پس باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم.

جمالی خاطرنشان کرد: مبارزه با بی‌سوادی یکی از مسائلی است که استانداری آن را پیگیری می‌کند چون جزو حقوق مردم است و وظیفه استانداری سروسامان دادن امور مردم است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم اضافه کرد: همه ارگان‌ها باید افراد بی‌سوادی که با آن‌ها مرتبط هستند را به اداره آموزش و پرورش معرفی کنند مثلا راهنمایی و رانندگی موظف است بی‌سوادان متقاضی دریافت گواهینامه را به آموزش و پرورش معرفی کند.

وی مهاجرپذیر بودن استان قم را یکی از معضلات استان توصیف کرد و گفت: استان قم مهاجرپذیرترین استان کشور است و این یکی از معضلات ماست چون رفت‌وآمد آن‌ها سبب ایجاد بی‌نظمی در آمارهایی همچون تعداد بی‌سوادان می‌شود.

همچنین رضا سیار فرماندار قم در این جلسه گفت: آمارهایی که از تعداد بی‌سوادان استان ارائه می‌شوند باید مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز اصلاح شوند.

وی تاکید کرد: هر ارگانی باید آمار و اطلاعات افراد مرتبط با خود را به طور دقیق داشته باشد تا استخراج آمارهایی همچون تعداد بی‌سوادان آسان‌تر انجام بگیرد.

سیار اضافه کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با بررسی کارگران کارگاه‌هایی که در سطح استان مشغول فعالیت هستند بی‌سوادان را شناسایی و به اداره‌کل آموزش و پرورش معرفی کند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com