کد خبر ۳۵۳۳۷ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: انتخابات اخیر در سلامت کامل برگزار شد

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: امروز کشور دارای شرایط خاص است و شاهد کمین دشمنان در اطراف هستیم مردم ما با این وجود سالم هستند که نشانه این سلامت را در انتخابات اخیر می‌توان به وضوح دید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در دیدار با رؤسای سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضا دارای جایگاه با اهمیتی در اسلام است اظهارداشت: در نیروهای مسلح باید به گونه‌ای اقدام کرد که اعضا از آسیب‌ها دور باشند و دشمن قادر به نفوذ میان آن‌ها نباشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن نباید بتواند سلامت قضایی در کشور را با مشکل مواجه کند افزود: از این سازمان اخبار خوبی داریم و شنیده‌ایم شمار پرونده‌های قضایی در سازمان رو به کاهش است، فعالیت‌های انجام شده در این سازمان خلاف برخی سازمان‌ها خوب و قابل تقدیر است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کرد که آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند گفت: پیشگیری و درمان دو راهی است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، پیشگیری اثرات بهتری دارد و هزینه‌ها را کمتر می‌کند، همان گونه که در طب به پیشگیری توجه می‌شود باید در جامعه نیز به این اصل دقت شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری باید مراقبت دائمی داشت خاطر نشان کرد: دشمنان ما هر ساله برای تخریب نظام اسلامی اقدامات و فکرهایی انجام می‌دهند، باید در برابر این آسیب‌ها آمادگی داشته باشیم تا برنامه‌های دشمن را خنثی کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه قاضی نباید اهل رشوه باشد افزود: این از دستورات دین اسلام است، قاضی باید در جامعه دارای رفتار بر اساس اسلام بوده و قوانین دین را رعایت کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در کشور دارای شرایط خاصی هستیم و شاهد کمین دشمنان در اطراف هستیم، مردم ما با این وجود سالم هستند که نشانه این سلامت را در انتخابات اخیر می‌توان به وضوح دید.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در انتخابات اخیر هیچ بخشی از کشور مشکلی نداشت تصریح کرد: دشمنان ما در حیرت هستند و نمی‌توانند این سلامت را درک کنند.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com