کد خبر ۳۵۳۵۱ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶

توسعه دوربين‌هاي نظارتي و تردد شمار به ويژه در هسته مركزي شهر قم

سرپرست اداره كل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم گفت: دوربين‌هاي نظارتي و تردد شمار به ويژه در هسته مركزي شهر توسعه پيدا كرده كه آمار لحظه‌اي ورود و خروج خودروها در آن نشان داده مي‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، سيداميرعباس صفوي با اشاره به تمهيدات نوروزي اظهار كرد: سازمان‌هاي تاكسيراني، اتوبوسراني، حمل و نقل و ترافيك و پايانه‌هاي مسافربري آمادگي كامل دارند تا هر يك براساس وظيفه تعريف شده به ارائه خدمات بپردازند.

وي خاطرنشان كرد: آماده‌باش كامل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و بيش از ۴ هزار تاكسي ويژه نوروز از جمله اقدامات برنامه‌ريزي شده است كه به صورت شيفت‌بندي فعاليت دارند.

مديركل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم عنوان كرد: سازمان پايانه‌ها براي مسافراني كه به اقصي نقاط كشور مي‌خواهند سفر كنند، در عيد امسال مانند سال‌هاي گذشته خدماتي ارائه مي‌دهد.

وي با اشاره به پروژه‌هاي در دستور كار ويژه ايام نوروز گفت: تعدادي واحد پاركينگ به مجموعه پاركينگ ضلع شرقي حرم در طبقه منفي يك اضافه شده، بهره‌برداري از پايانه سه راهي خرمشهر نيز در دستور كار است كه امسال به صورت ويژه با استفاده از توانايي بخش خصوصي بهسازي شده و خدمات رفاهي مناسبي را ارائه مي‌دهند.

صفوي خاطرنشان كرد: مجموعه رستوران‌ها بهسازي شده و آماده بهره‌برداري و ارائه خدمات به زائران كريمه اهل بيت(س) هستند.

وي عنوان كرد: بهبود و ارتقاي سطح پروژه قم‌گردي نيز در دستور كار است كه با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي انجام شده و اتوبوس هايي براي اين منظور تعيين شده تا آماده خدمت رساني به زائران باشند.

سرپرست اداره كل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اشاره به فعاليت‌هاي ديگر انجام شده گفت: تا شب عيد در سه منطقه هشت، چهار و هفت تابلوهاي هدايت مسير به صورت كامل و استاندارد تكميل مي‌شود كه كمك شاياني به جا به جايي و مسيريابي مسافران مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس سنوات گذشته افزايش ۱۵ درصدي جا به جايي مسافران را شاهد خواهيم بود، بنابراين پيش‌بيني مي‌شود نزديك به ۳ ميليون نفر را بخواهيم جا به جا كنيم.

صفوي با اشاره به توسعه دوربين‌هاي نظارتي و تردد شمار به ويژه در هسته مركزي شهر گفت: اين دوربين‌ها به صورت شبكه‌اي و متمركز لينك شدند كه آمار لحظه به لحظه ورود و خروج خودرو‌‌هايي كه وارد استان قم مي‌شوند، را ارائه مي‌دهند و امكان انتشار آنها به صورت هر ۲۴ ساعت وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: تمام آمار و حوادث غيرمترقبه براي تمام زائران از طريق واي فاي ارسال مي‌شود، تا زائران و شهروندان در جريان آخرين تغيير و تحولات و حوادث قرار گيرند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com