کد خبر ۳۵۲۲۹ انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰

آماده سازي ۹ پاركينگ عمومي خودرو جهت ايام نوروز

حسين شعبان زاده مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم ‌گفت: ۹ پاركينگ عمومي در سطح شهر با ظرفيت پارك ۶ هزار خودرو پذيراي زائران نوروزي هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم، حسين شعبان زاده با اشاره به قرار گرفتن در ايام پاياني سال اظهار كرد: براي ايام پنجشنبه پاياني سال و عيد نوروز ۹ پاركينگ عمومي در سطح شهر آماده خدمت رساني به زائران و مجاوران قم است.

وي با بيان اينكه پاركينگ‌هاي قم ظرفيت ۶ هزار خودرو را دارد ‌تصريح كرد: با آماده شدن طبقه منفي يك پاركينگ ضلع شرقي ظرفيت پارك ۴۰۰ خودرو ديگر به اين شمار افزوده خواهد شد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اشاره به حضور سيل مشتاقان در ايام گوناگون به ويژه ايام تعطيل براي زيارت حضرت معصومه (س) بيان كرد: ظرفيت پاركينگ‌هاي قم پاسخگوي اين جمعيت نيست و بايد افزايش يابد.

وي با بيان اينكه شهرداري براي ظرفيت موجود پاركينگ‌ها در قم برنامه‌ريزي مديريتي دارد عنوان كرد: اجازه پارك دائم اتومبيل‌ در پاركينگ‌ها داده نمي‌شود تا زائران و شهروندان ديگر نيز بتوانند از ظرفيت پاركينگ بهره ببرند.

شعبان‌زاده تاكيد كرد: با اتمام پروژه هاي عمراني كه در شهر در دست احداث است در سال‌هاي آينده به اين ظرفيت‌ها افزوده خواهد شد و ظرفيت موجود به چند برابر مي‌رسد.

وي با اشاره به احداث پروژه‌هاي پاركينگ شهيد كاظمي، پاركينگ الزهرا و پاركينگ شهرداري گفت: با اتمام پروژه‌هاي پاركينگ شهيد كاظمي ۳ هزار خودرو، ‌پاركينگ الزهرا ۴۵۰ خودرو و پاركينگ شهرداري ۵۰۰ خودرو به ظرفيت پاركينگ‌هاي موجود اضافه مي‌شود.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم افزود: در حال حاضر در محل پاركينگ الزهرا ظرفيت پارك ۱۲۰ خودرو وجود دارد كه با احداث پاركينگ طبقاتي اين ظرفيت به سه برابر افزايش مي‌يابد.

وي تاكيد كرد: نظم ۱۰۰ درصدي در پاركينگ‌هاي شهري برقرار است و نظافت و سرويس‌دهي به صورت مرتب در اين محل‌ها انجام مي‌شود و اجازه چادر زدن و اسكان موقت به زائران داده نمي‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com