کد خبر ۳۵۳۵۵ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷

همایش بزرگداشت سید مرتضی علم الهدی در دارالحدیث برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه کنگره‌های موسسه دارالحدیث گفت: قرار است تا از شخصیت علمی سید مرتضی علم الهدی که یکی از علمای فقید جهان تشیع است تجلیل شود و سال آینده مراسم بزرگداشت ایشان در موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام مهریزی ظهر امروز در مراسم بیستمین سالگرد تأسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن همایش‌های موسسه دارالحدیث برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وابسته بودن موسسه دارالحدیث به حرم شاه عبدالعظیم (ع) نخستین کنگره در راستای تجلیل از این محدث بزرگ برگزار شد.

رئیس دبیرخانه کنگره‌های موسسه دارالحدیث با بیان اینکه برگزاری کنگره شخصیت‌های علمی و دینی مورد توجه موسسه دارالحدیث است، افزود: در کنگره شاه عبدالعظیم 30 عنوان کتاب منتشرشد و همچنین کنگره ابوالفتوح رازی که یکی از شخصت های دینی است 20 جلد کتاب منتشر شد و در همایش مرحوم کلینی که در سال 88 برگزار شد کتاب کافی که یکی از کتب ارزشمند شیعی است مورد ارزیابی شخصیت‌های علمی و دینی قرار گرفت.

مهریزی با بیان اینکه کنگره مرحوم مشکینی سال گذشته توسط موسسه دارالحدیث برگزار شد که از شخصیت علمی و دینی ایشان تجلیل شد،بیان کرد: قرار است تا از شخصیت علمی سید مرتضی علم الهدی که یکی از علمای فقید جهان تشیع است تجلیل شود و در این زمینه پیش نشست این همایش امسال برگزار شد و سال آینده نیز مراسم بزرگداشت ایشان در موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تجلیل از شخصیت‌های علمی شهر ری قرار است که از دو نفر از شخصیت‌های کلامی و فقهی شهرری تجلیل شود.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com