کد خبر ۳۰۷۹۹ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم خبر داد:

افزايش ۴۰۰ هكتاري فضاي سبز در قم

مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از افزايش ۴۰۰ هكتاري فضاي سبز در اين شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزايش سه تا چهار متري سرانه فضاي سبز براي هر نفر در قم گفت: در حال حاضر هزار و ۸۲۰ هكتار فضاي سبز داريم كه يك هزار و ۴۰۰ هكتار جنگل و كمربند سبز و مابقي فضاي سبز موجود در شهر هست و در طرح افزايش فضاي سبز مقرر شده تا سرانه فضاي سبز هر نفر سه تا چهار متر افزايش پيدا كرده و تا پايان سال جاري ۴۰۰ هكتار به فضاي سبز اضافه شود.

وي از اجراي اين طرح از نيمه دوم سال خبر داد و گفت: توسعه فضاي سبز و جنگل كاري و توجه به رينگ سبز اهميت زيادي دارد و در اين طرح قصد داريم زمين‌هاي خالي اطراف شهر را به صورت دور تا دور درختكاري كنيم.
پيام جواديان به مزيت‌هاي افزايش فضاي سبز اشاره كرد و گفت: اين كار سدي بين شهر و كوير ايجاد مي‌كند تا از ورود ريزگرد‌ها جلوگيري شود و بحث بعد جذب آلاينده‌ها است كه توليد اكسيژن مي‌كند و هر كجا كه درخت و درختچه باشد با توجه به ميزان تبخير و تعرق فضاي سبز باعث تلطيف و بالا بردن رطوبت هوا مي‌شود و اقليم شهر را تغيير مي‌دهد.
وي با بيان مثالي در اين زمينه گفت: به طور مثال در بلوار زائر آبنما و فضاي سبز مناسبي نبود و موجب ايجاد گرما و گرد و غبار مي‌شد ولي با نصب آبنماها و درخت‌هاي كاشته شده هوا و فضاي آنجا خنك و زيبا شده است.
مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به اين كه بعد از كمربند سبز جنبه ديگر، فضاهاي سبز شهري است، تصريح كرد: بحث فضاي سبز داخل شهر دو قسمت است يكي در هر منطقه‌اي زمين‌هايي جمع بندي شدند و ۱۳۵ هزار متر مربع در مناطق يك و ۵ و ۶ در نظر گرفته شده كه بعد از طراحي پيمانكار شروع به پاكسازي مي‌كنيم.
جواديان عمل واكاري درختان را امري مهم در توسعه حجمي آن‌ها دانست و گفت: در بوستان‌هاي غدير، علوي و ديگر مناطق ديده مي‌شود كه برخي درختان و باغچه‌ها خشك شدند ولي جاي آن ها هيچ درختي كاشته نشده كه امسال در حد توان تمام اين عرصه‌ها را درختکاري خواهيم كرد.

منبع : موج

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com