کد خبر ۳۵۵۸۵ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم تشریح کرد

اجرای برنامه‌های امدادی، فرهنگی و بشردوستانه در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم از اجرای ده‌ها برنامه در حوزه‌های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در ایام نوروز خبر داد و گفت: طرح نوروزی از 26 اسفندماه در سه حوزه امداد و نجات، داوطلبان و جوانان در استان قم اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان قم، محمد گل‌فشان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و آغاز مسافرت‌های نوروزی به تشریح فعالیت‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر پرداخت و گفت: طرح نوروزی از 26 اسفندماه در سه حوزه امداد و نجات، داوطلبان و جوانان در استان قم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حجم تردد مسافران نوروزی در ایام آتی از محورهای مواصلاتی استان قم بالا و سنگین خواهد بود، از اجرای طرح امداد و نجات نوروزی توسط معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم خبر داد و افزود: برای ارائه خدمات امدادی و پوشش سریع حوادث احتمالی، 17 پست امداد و نجات ثابت و سیار در استان مستقر شده است و بیش از 90 پزشک، پرستار و نجاتگر در هر روز در این پست‌ها ارائه خدمت خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم اضافه کرد: 15 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه خودروی موتورلانس، یک دستگاه چرخبال امدادی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در این طرح به کارگیری شده است.

گل‌فشان با بیان اینکه پست‌ها در دو بخش خواهران و برادران خدمات‌دهی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: امسال پایگاه امنیت و سلامت نوروزی به صورت مشترک با نیروی انتظامی در عوارضی قم و تهران راه‌اندازی شده است که در این پایگاه نیز خدمات خوبی به مسافران و زائران شهر مقدس قم ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های معاونت امور جوانان در شانزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی پرداخت و افزود: این طرح بشردوستانه با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم با حضور 20 هزار عضو جوان از 26 اسفندماه در کل کشور آغاز می‌شود و تا 14 فروردین‌ماه سال 95 ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: شعار این طرح ملی «بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم!» است و برای اجرای آن در استان قم 19 اکیپ ثابت، سه تیم پروژه سحاب، پنج پست سیار با روزانه 35 نفر نیرو فعالیت خواهند کرد.

گل‌فشان گفت: در فضای مجازی نیز همچون سال‌های گذشته نکات ایمنی سفر و اخبار مختلف در این خصوص در سایت سفر سالم به نشانی www.safaresalem.ir قرار می‌گیرد و مسافران نوروزی می‌توانند آخرین اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود در سفر به استان قم را از این پایگاه دریافت کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com