کد خبر ۳۸۵۹۳ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم:

ورزش همگانی نیاز به اعتبارات ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: ورزش همگانی همچون پیاده‌روی نیاز به اعتبارات ندارد و تنها به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،محمد گل‌فشان در جلسه شورای هماهنگی ورزش همگانی استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هلال‌احمر با توجه به رسالت و اهداف خود که امداد، نجات و جوانان است، در هفته تربیت‌بدنی سالنی را در اختیار نیروهای خودش قرار می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن فرهنگ تغذیه و تحرک مناسب وجود ندارد، باید از هفته تربیت‌بدنی استفاده کنیم تا اهمیت تحرک در زندگی را بیان کنیم و ورزش همگانی همچون پیاده‌روی که نیاز به اعتبارات ندارد و تنها به برنامه‌ریزی نیاز دارد را بین مردم ترویج کنیم. هیآت پزشکی ورزشی آماده برگزاری چندین همایش به‌ صورت رایگان در راستای فرهنگ‌سازی ورزش همگانی است.

وی افزود: تقاضای من این است که در بحث ورزش همگانی به‌صورت ریشه‌ای فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و این کار باید از مهدهای کودکا آغاز شود، رسانه‌ها همچون صداوسیما هم باید در خصوص ورزش همگانی فرهنگ‌سازی کنند تا جایگاه این ورزش برای مردم مشخص شود، همچنین اجباری شدن ورزش همگانی برای کارکنان هم باید در دستور کار قرار بگیرد، باید مردم روزی حداقل نیم ساعت پیاده‌روی داشته باشند و ورزش همگانی از بسیاری از مشکلات در حوزه سلامتی پیشگیری می‌کند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com