کد خبر ۳۵۵۹۰ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد

برنامه ویژه صهیونیست‌ها برای تضعیف اعتقادات مذهبی در نوروز

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اخیرا یکی از سران رژیم صهیونیستی گفته است عید نوروز فرصت خوبی است که به تضعیف اعتقادات ایرانیان بپردازیم و برهنگی را در میان جوانان مسلمان رواج دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست توجیهی طرح آرامش بهاری نوروز 95 که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) برگزار شد اظهار کرد: چند سالی است که طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان در سراسر کشور و با همت و تلاش خواهران و برادران مجموعه‌های فرهنگی بقاع متبرکه برگزار می‌شود و برکات زیادی نیز به همراه داشته است.

وی افزود: نکته اساسی در این بین آن است که در این طرح، هدف سازمان اوقاف صرفا خدمت‌رسانی به زائران از نگاه گردشگری نیست بلکه رویکرد اصلی در این زمینه، ارتقاء سطح معرفتی زائران است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همه خدمات در قالب طرح آرامش بهاری مقدمه‌ای برای ارتقاء سطح معنوی و معارفی مردم است گفت: رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ، واژه «قرارگاه» را که مخصوص امور نظامی است بکار می‌برند و در زمینه طرح آرامش بهاری هم لازم است قرارگاهی سازمان‌یافته در هر استان تشکیل شود و ابلاغیه‌ای نیز در همین زمینه صادر شده است.

وی ادامه داد: سه قشر در جامعه وجود دارد، قشر سفید، سیاه و خاکستری که بیشتر مردم در دسته سوم جای می‌گیرند و مخاطبان طرح آرامش بهاری نیز بیشتر از میان افراد خاکستری به شمار می‌روند.

شرفخانی با اشاره به ویژگی‌های قشر خاکستری در اجتماع خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد که جزو همین دسته محسوب می‌شوند حرمت ایام عزا و شهادت را نگاه می‌دارند و به شب قدر اهمیت می‌دهند ولی در دیگر اوقات چندان دین‌دار نیستند، دشمنان به دنبال همین قشر خاکستری است و در بحث نفوذ هم که رهبر معظم انقلاب مدتی است بر آن تاکید دارند، قشر خاکستری است که توجه دشمنان را جلب می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نفوذ به دو شکل رخنه از بیرون یا نهادینه کردن یک تفکر انحرافی در میان قشر خاکستری جامعه صورت می‌گیرد عنوان کرد: به این ترتیب، افرادی از درون، ابزار نفوذ دشمنان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: رخنه فرهنگی فقط از طریق معارضین صورت نمی‌گیرد زیرا خطوط آنها مشخص است، بلکه نفوذ از طریق طیف خاکستری انجام می‌شود زیرا گمان می‌کنیم قشر خاکستری طرفدار ما هستند و دشمن نیز همین عقیده را دارد و به این ترتیب هر گروهی که جذب بیشتری داشته باشد، موفق‌تر خواهد بود.

شرفخانی با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده که باید از لحظه لحظه فرصت‌ها برای ارتقا سطح معنوی مخاطبان استفاده کنیم گفت: اگر امروز مدافعان حرم با دشمنان نظام اسلامی در سوریه می‌جنگند، وظیفه امروز ما دفاع فرهنگی است و چنانچه کوتاهی کنیم، سیل خانمان برانداز ضد فرهنگی دشمنان ابتدا خانواده خود ما را با خود می‌برد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اخیرا یکی از سران رژیم صهیونیستی گفته است عید نوروز فرصت خوبی است که به تضعیف اعتقادات ایرانیان بپردازیم و برهنگی را در میان جوانان مسلمان رواج دهیم؛ آنها از همین حالا برای عید نوروز ما تدارک دیده‌اند بنابراین شایسته نیست ما بی توجه به این ایام باشیم.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در واقع دفاعی تمام عیار در جبهه جنگ فرهنگی با دشمنان است عنوان کرد: اگر از فرصت استفاده کنیم و برنامه‌های معرفتی را برای طیف خاکستری تدارک ببینیم موفق خواهیم شد وگرنه دیگران این قشر را جذب می‌کنند.

شرفخانی با تاکید بر تدوین طرح‌های کارشناسی برای جذب مخاطبان گفت: ابتدا باید هدف را به خوبی مشخص کرد که همانا ترویج مبانی دینی و قرآنی است، دومین مرحله استفاده از ابزار مناسب فرهنگی است و برای این منظور باید مخاطب‌شناسی و نیازشناسی مناسب داشت؛ باید بدانیم در ایام عید نوروز گفتمانی موثر واقع می‌شود که با توجه به نیازهای مخاطبان تدوین شده باشد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برگزاری مسابقه، اهدای جایزه و مواردی از این دست جزو ابزارهای فرهنگی به شمار می‌روند ولی مبلغان اوقاف باید توجه داشته باشند که شیوه استفاده آنها از این ابزارها چگونه است و چقدر تاثیرپذیری دارد، سنجیدن نیازهای مخاطبان و ارائه محصولات فرهنگی و فکری متناسب با این نیازها، ضروری‌ترین اولویتی است که مبلغان باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: در کار فرهنگی به دنبال این نیستیم که صرفا مخاطبان را دور خود جمع کنیم بلکه هدف، ارائه صحیح یک محتوای دینی مورد نیاز مخاطبان است بنابراین مبلغان طرح آرامش بهاری از همین حالا باید محتوای لازم را تهیه کنند.

شرفخانی با بیان اینکه طیف سیاه در جامعه ما بسیار کم است گفت: اینکه بخواهیم در خیمه‌های معرفت فقط به فرقه‌های انحرافی بپردازیم کار اشتباهی است زیرا کمتر از چند 10 هزار نفر در سراسر کشور پیرو این فرقه‌ها هستند ولی دوری از نماز مشکلی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند بنابراین اولویت با فرهنگ‌سازی در زمینه گرایش به نماز است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برخی افراد در طول سال فقط یک بار به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند ولی برخی از همین افراد با همین یک بار مراجعه تحولی عمیق را در زندگی تجربه کرده‌اند، نکته اساسی اینکه نوع رفتار مبلغان در برخورد با مخاطبان تاثیرگذاری بالایی دارد.

وی بکارگیری روش‌های صحیح تربیتی توسط مبلغان اوقاف را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: گاهی می‌توان طی یک دقیقه، روشی تربیتی را بکار گرفت و بر روی مخاطب تاثیر گذاشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com