کد خبر ۳۵۵۹۵ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲

طراحي پاركينگ در هسته مركزي شهر با ظرفيت ۴۶۰ خودرو

مدير كل اداره فني و طراحي شهرداري قم ازطراحي پاركينگ در هسته مركزي شهر قم با ظرفيت ۴۶۰ دستگاه خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط و بين الملل شهرداري قم،رضا خانه زاد يزدي گفت: با توجه به نياز ضروري شهروندان قمي و زائرين شهر كريمه اهل بيت (س) به پاركينگ در مركز شهر، پاركينگي با زيربناي ۲۰۰۰۰ متر مربع در سه طبقه منفي و يك و نيم طبقه روي سطح زمين در هسته مركزي شهر با  ظرفيت ۴۶۰ واحد پاركينگ جانمايي شده  است

وي افزود: علاوه بر آن فضاهاي جانبي پروژه شامل فضاهاي شهري ويژه كه داراي كاربري هاي متعدد نيز مي باشد طراحي گرديده است.

خانه زاد يزدي تصريح كرد: همچنين مجاورت اين پروژه با خط مترو موجبات بهره برداري هر چه  بيشتر شهروندان و زائرين كريمه اهل بيت (س) را در پي خواهد داشت .

وي با بيان اينكه بايد شرايطي را در قم ايجاد نمائيم تا شهروندان بتوانند در رفاه بيشتر از اين امكانات استفاده كنند گفت: نزديكي اين پاركينگ با ابتداي محدوده وسيع طرح ترافيك عملكرد مناسبي جهت دسترسي به هسته مركزي و حرم مطهر حضرت معصومه (س) را فراهم مي آورد .

مدير كل اداره فني و طراحي شهرداري قم در خصوص طراحي اين پاركينگ اضافه كرد: نما و طراح اين پاركينگ با رويكرد معماري ايراني اسلامي متناسب با معماري بازار قم طراحي شده است .

وي ادامه داد: اين طرح در مرحله ي فاز يك طراحي شده و ۸۰ درصد پلاك هاي موجود در محدوده خريداري شده است و مرحله عملياتي شدن طرح با جذب سرمايه گذار انجام خواهد شد.

خانه زاد يزدي افزود: اين طرح باعث سامان دهي محدوده بازار قم و تقويت محور آن خواهد شده و تاثير بسزايي در تامين پاركينگ در محدوده بافت تاريخي شهر خواهد داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com