کد خبر ۳۴۳۰۲ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
با حضور هنرمندان و مسئولان؛

جشنواره فیلم اشراق در قم برگزار می‌شود/ اکران ۱۰۵ اثر

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی فیلم اشراق سه‌شنبه هفته جاری در سینما وتوس قم برگزار می‌شود.جشنواره فیلم اشراقسینما وتوس قمرئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامیمراسم افتتاحیه سومین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمد حسنی در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر شنبه در مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی فیلم اشراق سه‌شنبه ششم دی ماه، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در سالن سینما وتوس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم هنرمندان و مسئولان فرهنگی حضور خواهند داشت و تعدادی از فیلم‌های جذاب نمایش داده می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری فیلم اشراق بیان کرد: فیلم‌های راه یافته به جشنواره نیز در ۲ روز ششم و هفتم بهمن‌ماه در سالن یک و ۲ سینما وتوس نمایش داده می‌شود.

وی ابراز کرد: مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم اشراق نیز در همراه با اهدای جوایز به صاحبان آثار برگزیده و قابل تقدیر پنج‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جشنواره فیلم شراق در بخش‌های مختلف فیلم، مستند و کلیپ برگزار می‌شود، ابراز کرد: در بخش فیلم کوتاه آثار جذابی ارسال شده و اکران آن‌ها در روز نمایش به صورت هدفمند برنامه ریزی شده است.

حسنی تصریح کرد: تعداد آثار ارسال شده در سومین دوره جشنواره دو برابر جشنواره گذشته بوده ولی از لحاظ حجم و محتوا نسبت به سال گذشته سه برابر بیشتر بوده است.

وی عنوان کرد: ۷۸۷ اثر در سومین دوره از جشنواره فیلم اشراق به دبیرخانه ارسال شده و از این تعداد مستند کوتاه و بلند با ۳۲۴ اثر بیشترین مورد را به خود اختصاص داده بود که ۵۵ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

ارسال ۷۸۷ اثر به دبیرخانه
رئیس شورای سیاست‌گذاری فیلم اشراق، اظهار کرد: ۲۳۷ اثر در بخش داستان شامل داستان کوتاه و بلند، تله فیلم و نماهنگ بوده و از این تعداد ۵۰ اثر به مرحله نهایی و در بخش حوزه نقد و پژوهش نیز ۶۰ اثر ارسال شد که ۱۸ اثر به مرحله نهایی راه یافته است.

وی افزود: در حوزه فیلم نامه ۱۵۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از این تعداد ۲۵ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

ارسال آثار از ۲۸ استان کشور
حسنی با بیان اینکه بعضی از آثار هنگام داوری موجب شگفتی تحسین هیئت داروان شد، ابراز داشت: ارسال آثار از ۲۸ استان کشور نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این جشنواره شده و کسانی که نتوانستند آثار خود را ارسال کنند امید است در دوره بعد از فرصت استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در روز اختتامیه در تمامی رشته‌های جشنواره، طلاب و غیر طلاب از یک نفر برگزیده و یک نفر نیز تقدیر می‌شود.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی عنوان داشت: با توجه به تولید تعدادی آثار در خارج از کشور طلاب جامعه المصطفی ظرفیت خوبی برای تولید آثار اسلامی در خارج از کشور هستند.

احتمال دارد جشنواره فیلم اشراق بین‌المللی شود
دبیر سومین جشنواره فیلم اشراق نیز در این نشست، اظهار داشت: احتمال دارد جشنواره فیلم اشراق به سوی بین‌المللی شدن پیش رود.

مهدی بنکدار بیان کرد: ۶ تا هفت اثر در این دوره از جشنواره در خارج از کشور تولید شده و مجموعه این آثار با عنوان جهان اسلام و بین الملل اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه نتایج داوری هنوز قطعی نشده تصریح کرد: در روز اختتامیه در مجموع از ۱۵ اثر برگزیده و ۲۵ نفر تقدیر می‌شود.

دبیر سومین جشنواره فیلم اشراق عنوان کرد: بیشترین آثار ارسال شده از استان‌های شمالی همچون خراسان شمالی و مازندران بوده است.

وی ابراز کرد: ۱۰۵ اثر طی روز‌های ششم و هفتم بهمن‌ماه در سینما وتوس اکران می‌شود.

رئیس اداره هنرهای تجسمی افزود: تمامی آثاری که از هیئت منتخب به بخش داروی راه یافته‌اند اکران خواهند شد.

گفتنی است طلاب هنرمند، عموم هنرمندان فیلم ساز‌ با موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی گرو‌های شرکت کننده در اکران فیلم‌های اشراق خواهند بود.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com